شناسهٔ خبر: 28717687 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جودوکار ملی پوش ارومیه ای:

جودوکار ارومیه ای به دنبال سهمیه المپیک توکیو است

ارومیه- ایرنا- جودوکار ملی پوش سنگین وزن /منهای 100 کیلوگرم/ ارومیه ای با ابراز خوشحالی از حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشورمان گفت: هدف اصلی من کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و افتخار آفرینی پس از سال ها برای ایران اسلامی در این رشته ورزشی است.

صاحب‌خبر -

جواد فرج پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ششمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی جودو کشورمان از 17 مهر سال جاری آغاز شده و تا سوم آبان ماه در سالن شماره 2 آزادی تهران در حال برگزاری است که من نماینده آذربایجان غربی در این اردو هستم.
وی از حضور انتخاب خود برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک 2020 توکیو ژاپن خبر داد و بیان کرد: در صورتی که با حضور در تورهای معتبر جهانی، وارد رنکینگ اعلامی از سوی فدراسیون بین المللی جودو شوم، حضور خود را در المپیک قطعی می کنم که امیدواری زیادی در این خصوص وجود دارد.
وی اضافه کرد: نخستین مسابقات در قالب تور جهانی، رقابت های گرند اسلم تاشکند ازبکستان در آبان ماه آینده است که در صدد حضور در ترکیب تیم ملی برای شرکت در این رقابت هستم.
جودوکار ملی پوش سنگین وزن ارومیه ای در تشریح مسابقات تور جهانی این رشته گفت: رشته جودو تنها رشته ای است که تورهای جهانی آن هر ماه یک بار در کشورهای مختلف برگزار می شود و ورزشکاران می توانند با حضور در این رقابت ها رنکینگ جهانی خود را بالا ببرند.
فرج پور ادامه داد: در هر وزن این رقابت ها نزدیک به 70 ورزشکار شرکت می کنند که این امر کار را برای رسیدن به مدال و بهبود رنکینگ سخت می کند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی سرمایه گذاری کلانی در راستای پرورش قهرمانان و برگزاری مسابقات جودو هزینه می کنند، افزود: مدال آوران جوایز نقدی ارزنده و نفیسی دریافت می کنند و این امر انگیزه مضاعفی برای همه ورزشکاران ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا، فرج پور متولد 1373 بوده و برای اولین بار در سال 1390 به اردوی تیم ملی نوجوانان و پس از یک سال به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد.
وی پس از 2 سال حضور در اردوی جوانان و کسب مدال طلای 2015 جام بین المللی 'محمد قاضی' ترکیه به دلیل آسیب دیدگی 2 سال از میادین ورزشی دور بود ولی سال گذشته دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شد.
7156/2093

نظر شما