شناسهٔ خبر: 28715110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی:

بچه های مسجد برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید به سلاح قرآن و مشی اهل بیت مجهز شوند

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اگر بچه های مسجد را در قالب فرهنگ و هنر به سلاح قرآن و مشی اهل بیت مجهزکنیم می توانیم تمهید لازم را برای جنگ نرم داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و دبیرستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جمع بندی گزارش سفر اخیر خود به کرمان به مناسبت برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان در مصاحبه به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: به نظرم مردم سختکوش و پرتلاش کرمان حضور تلاشگر خود را{در این جشنواره} نشان دادند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزارنفر از اعضای کانون های مساجد این استان در سامانه سجا ثبت نام شدند که جای سپاس دارد؛ افزود: کرمان، کانون های فعال و بسیار خوب و ظرفیت های نهفته ای دارد که در قالب فرهنگ و هنر می توان استفاده بیشتری از آنها داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، نوعِ برگزاری مرحله استانی مسابقات مدهامتان در انار و کارگاه آموزشی مبلغان و مروجان قرآن روستایی ویژه روحانیون روستاها را کارهای فاخری دانست و تصریح کرد: حضور فعال و اتحاد مسئولین در این برنامه از شاخص های اساسی است که کاملاً مشهود بود.

 

وی گفت: قرار گرفتن کودک و نوجوان حول اهل بیت و قرآن کریم در این جشنوراه مشهود بود و نشان می دهد اگر نگاه ما قرآنی و اهل بیتی باشد فعالیت های ما به ثمر می نشیند و دستاوردهای چشمگیری دارد و اینکه انار بیش از ۷۵ حافظ کل قرآن دارد قابل توجه است که نشان می دهد رفتار قرآنی صورت گرفته است.

 

دبیرستادکانون های مساجد کشور در پاسخ به این سئوال که چه رویکردی می تواند کانون های مساجد را به تحقق هدفی که این کانون ها به منظور آن تشکیل شده اند، نزدیک کند؟ پاسخ داد: به نظرم ما راه ثبوتی و اثباتی را پیش می رویم به این معنا که در قالب فرهنگ و هنر بچه های مسجد را به سلاح قرآن و مشی اهل بیت مجهز کنیم که واکسینه می شوند و اگر از سه ظرفیت مسجد، قرآن و اهل بیت به عنوان بهترین مکان، نقشه راه و راهنما به خوبی استفاده کنیم، می توانیم تمهید لازم را برای جنگ نرم داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: البته استحضار دارید که ابزار دشمن هر روز متفاوت است و با یک قالب نمی توانیم جلو برویم و باید از قالب های جدید و طرح های مبدئانه استفاده کنیم و کارهای فاخرتری انجام دهیم.

نظر شما