شناسهٔ خبر: 28714238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تفاهم نامه ساخت نخستین شهرک شیلاتی آبزی پروری قشم امضا شد / اختصاص 10 هکتار زمین برای ایجاد نخستین شهرک شیلاتی مناطق آزاد

تفاهم نامه ساخت نخستین شهرک شیلاتی آبزی پروری در منطقه آزاد قشم با واگذاری 10 هکتار زمین در منطقه گامبرون جزیره قشم به امضای محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان و حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ این تفاهم نامه صبح امروز شنبه ۲۱ مهرماه در محل ساختمان بنیاد مستضعفان و جانبازان با هدف توسعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ابتدایی 10 هزار و ظرفیت نهایی 50 هزار تُن در سال با همکاری سازمان شیلات کشور، امضا شد.

در این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد قشم 10 هکتار اراضی روستای گامبرون را در کنار پهنه ارزشمند دریا با هدف فعالیت شیلاتی در اختیار بنیاد مستضعفان و جانبازان قرار دهد تا همه مراحل زنجیره تولید ماهی در قفس شامل واحدهای هچری (اسم لاتین به معنی گرم خانه) و نرسری(اسم لاتین به معنی محل نگهداری) ، سایت پشتیبانی پرورش ماهی، واحدهای تولید غذا، بسته بندی و فرآوری و کارگاه های تعمیر، مونتاژ و تولید تجهیزات قفس در یک مجموعه انجام شود.  

در این نشست تاکید شد که منابع مالی این پروژه شیلاتی با عاملیت بانک سپه از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی تامین خواهد شد.

بنا به این گزارش، نخستین پروژه شهرک آبزی پروری توسط بنیاد مستضعفان و جابنازان در استان بوشهر راه اندازی شده و دومین مورد آن با سرمایه گذرای این بنیاد در منطقه آزاد قشم ایجاد خواهد شد.

سهم تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم، 200 هزار تُن تعین شده است که سهم قشم در این برنامه ملی 84 هزار تُن می باشد.

 

نظر شما