شناسهٔ خبر: 28710432 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| مریلا زارعی از امشب به تلویزیون می‌آید/آتیلا پسیانی میهمان «کتاب باز»

فیلم‌های «بادیگارد»، «گیتا»، «دعوت»، «مسیر سبز»، «چ»، «کیفر»، «شیار۱۴۳» آثاری هستند که با بازی مریلا زارعی از شنبه بیست و یکم تا جمعه بیست و هفتم مهرماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می آید که در این بسته خبری مروری بر آن ها داریم:

آثار "مریلا زارعی" در شبکه نمایش مرور می شوند

این هفته و در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلم هایی از "مریلا زارعی" بازیگر کشورمان، در جدول پخش صحنه گران (مرور آثار) این شبکه قرار گرفته اند. مریلا زارعی فعالیت در تلویزیون را با بازی در مجموعه تلویزیونی «دبیرستان خضرا» به کارگردانی اکبر خواجویی در سال 1375 شروع و در سال 1373 بازی در سینما را آغاز کرد و در ادامه با مجموعه تلویزیونی «کارآگاه» (حسن هدایت) و مجموعه تلویزیونی «هوای تازه» (محمد رحمانیان) بیشتر شناخته شد.

بازی در فیلم «دو زن» (تهمینه میلانی، 1377) یکی از شانس های بزرگ او بود. پس از آن توانایی هایش را در “واکنش پنجم” (تهمینه میلانی، 1381) به رخ همگان کشید و با بازی کوتاه اما بسیار تاثیرگذارش در «سربازهای جمعه» (مسعود کیمیایی، 1382) مزد زحماتش را با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش دوم از هشتمین جشن خانه سینما از نویسندگان و منتقدان دریافت کرد.

برای بازی در فیلم «شیار 143» جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر نصیب این بازیگر کشورمان شد. همچنین، وی برای بازی در فیلم سینمایی «دختر » نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر 94 شد.

فیلم های «بادیگارد»، «گیتا»، «دعوت»، «مسیر سبز»، «چ»، «کیفر»، «شیار143» آثاری هستند که با بازی این بازیگر، به ترتیب از شنبه بیست و یکم تا جمعه بیست و هفتم مهرماه، ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می شوند.

مروری بر سینمای کره جنوبی در "سینمای ملل" شبکه نمایش

این شبکه، این هفته در باکس سینمای ملل که به مرور گلچینی از سینمای کشورهای مختلف می پردازد، هفت اثر برگزیده از آثار سینمای کره جنوبی را در جدول پخش خود قرارداده است. سینمای کره، فیلم های بسیار درخشانی دارد بنابراین انتخاب 7 فیلم کار چندان راحتی نیست. علاوه بر این، ازآنجایی که در سینمای کره کارگردان های معروفی وجود دارد لذا، تا حد امکان از هر کارگردان تنها یک فیلم انتخاب شده است. یکی از جاذبه های سینمای کره این است که برای هر سلیقه ای فیلم جالبی دارد بنابراین تمام افراد با هر سلیقه سینمایی از این فهرست بهره خواهند برد. با هفت فیلم برتر سینمای کره که از شنبه بیست و یکم مهرماه، هرروز ساعت 19 از آنتن شبکه نمایش پخش می شوند آشنا شوید.

????فیلم سینمایی «دار و دسته پیرزن ها» محصول 2010 در ژانر کمدی و درام به کارگردانی کنگ هیو جین در روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه از شبکه نمایش پخش می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که:

سه پیرزن که همسران خود را مدتی است از دست داده اند، با جمع آوری پول و مجموع سرمایه شان، قصد دارند به مسافرتی تفریحی، سیاحتی به سواحل اقیانوس بروند. آنها برای ثبت نام در تور مراجعه می نمایند؛ ولی قبل از اینکه پول را به حساب بانک واریز کنند، چند دزد با دستبرد به بانک، پولهایشان را می ربایند.

????فیلم سینمایی((سایه مرگ)) محصول 2010 در ژانر جنایی به کارگردانی هون جانگ در روز سه شنبه بیست و چهارم مهرماه پخش می شود. یک سازمان تبهکاری نژاد پرست درکره جنوبی ، با اعتقاد به اینکه مهاجران آسیایی ازکشورهایی چون ویتنام ، فیلیپین و تایلند باید به کشورهایشان بازگردند و یا اینکه کشته شوند آنها را به قتل می رساند. یکی ازاعضای سازمان مردسنگدلی با نام مستعار سایه است که جوانی به نام سونگ جی وان با وی کار می کند. پلیسی به نام لی هان کیو در یک عملیات آنها را تعقیب می کند ولی آنها موفق به فرارمی شوند...

????فیلم سینمایی((دزدان دریایی))محصول 2014 در ژانر ماجراجویی به کارگردانی لی سئوک هون در روز پنجشنبه بیست و ششم مهرماه از این شبکه پخش می شود. امپراطوری مینگ پس از تسلط بر گوریو، جوسونگ را برای این کشور برمی گزیند و مهر سلطنتی را برای فرمانروای گوریو می فرستد و در ازای آن طلب 500 ندیمه و 500 نوکر از مردم گوریو می کند . اما مُهر سلطنتی در میانه راه توسط نهنگی که به کشتی سلطنتی حمله کرده است بلعیده می شود و فرستادگان فرمانروا به دروغ به او می گویند که مُهر توسط دزدان دریایی به سرقت رفته است و فرمانروا به نیروی دریایی دو هفته فرصت می دهد تا مُهر را بازگرداند که...

فیلم های سینمایی " بازرس کی "، " دار و دسته پیرزن ها "، " شاعری "، " سایه مرگ "، " نور در تاریکی "، " دزدان دریایی "، هیولا " به ترتیب از شنبه بیست و یکم تا جمعه بیست و هفتم مهر ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می شوند.

آتیلا پسیانی مهمان «کتاب باز» می شود

سروش صحت ساعت 20 در برنامه «کتاب باز»، میزبان آتیلا پسیانی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون خواهد بود. «کتاب باز» در فصل سوم مانند فصل های گذشته با محوریت کتاب و مطالعه کار خود را آغاز خواهد کرد؛ ضمن اینکه بخش های جدیدی به صورت ثابت و هفتگی به عنوان بخش های پایانی به برنامه اضافه شده اند که رشید کاکاوند، مجتبی شکوری، احسان رضایی و مسعود فراستی اجرای آنها را بر عهده خواهند داشت.

اولین قسمت از برنامه «کتاب باز» به مرحوم صادق صندوقی تقدیم می شود. صندوقی از پیشکسوتان حوزه تصویرگری کتاب های درسی و همچنین آثار کودک و نوجوان بود که فصل گذشته در برنامه حضور داشت.

مسابقه «قصه گویی» با همکاری کانون پرورش فکری در دوبخشِ ویدئوهای 90 ثانیه ای و قصه های مکتوب و کوتاه که توسط مردم و شرکت کنندگان ارسال می شود، از جمله بخش های جدیدی است که در فصل سوم به «کتاب باز» اضافه شده است. گفت وگو با مهمانان از حوزه های گوناگون، آیتم های مختلف اعم از متن خوانی، سوژه های مختلف و مربوط به حوزه کتاب، بخش کودک و... از دیگر قسمت هایی است که در این فصل شاهد آنها خواهیم بود.

«کتاب باز» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می شود.

پخش مجموعه تلویزیونی «طلسم شدگان» از شبکه پنج

اولین قسمت سریال تلویزیونی «طلسم شدگان» از شنبه بیست و یکم مهرماه ساعت 13 بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

این مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه تهران در  سال 1383 است و کارگردانی آن را داریوش فرهنگ بر عهده داشته است. این مجموعه در 25 قسمت 45 دقیقه ای تهیه و تولید شده است. فیلمنامه «طلسم شدگان» را جابر قاسمعلی نوشته است. این سریال قصه زندگی دختری به نام مهشید را روایت می کند که مشکلات و ناملایمات زندگی از او زنی استوار و پابرجا می سازد. وقایع و ماجراهای این مجموعه که در زمان حال و طی مدتی حدود شش ماه اتفاق می افتند، از زمانی آغاز می شوند که بیماری نسرین، مادر مهشید که نقش او را بیتا فرهی بازی می کند، به مرحله خطرناکی می رسد و ...

در این سریال بازیگرانی چون امین زندگانی، زیبا بروفه، شهرام حقیقت دوست، پرویز پورحسینی، مهدی هاشمی، بیتا فرهی، حمیرا ریاضی، آناهیتا همتی، زهره حمیدی، صفا آقاجانی، اتابک نادری و حشمت آرمیده به ایفای نقش پرداخته اند. سریال " طلسم شدگان" از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 13 پخش می شود.

فرمانده نیروی انتظامی مهمان امشب نگاه یک

برنامه نگاه یک امشب 21 مهر میزبان سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی خواهد بود. قرار است به مناسبت هفته نیروی انتظامی، سردار حسین اشتری عملکرد یکساله این نیرو را در بخش های مختلف برای بینندگان تشریح کند.

نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که شنبه ها پس از سریال شبانگاهی بطور زنده روی آنتن می رود.

تهیه کننده و مجری باسابقه تلویزیون، میهمان صندلی علم سنج «چرخ»

در فصل جدید برنامه «چرخ» یکی از آیتم های این برنامه با عنوان «صندلی علم سنج»، در گفت وگو با هنرمندان و سلبریتی ها هفت باور رایج بین مردم را بررسی می کند، که امشب (بیست و یکم مهر) سودابه آقاجانیان تهیه کننده و مجری برنامه های تلویزیونی و رادیویی ، که هم اکنون تهیه کنندگی برنامه «پیشران» در شبکه چهار سیما را بر عهده دارد، مهمان صندلی علم سنج این برنامه می شود. در بخش کارشناسی برنامه امشب، دکتر یاسمن فرزان، پژوهشگر ذرات بنیادی به موضوع  ماده تاریک می پردازد.در بخش «اتاق دانشمند» برنامه این هفته، دوربین برنامه «چرخ» به سراغ اتاق و فضای زندگی دکتر شاهین روحانی، استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف رفته است.

همچنین «7خبر» با اجرای ژورنالیست‏ های علمی و «علم به زبان ساده» از بخش های دیگر این مجله علمی است. «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری به صورت هفتگی شنبه ها ساعت 21 با اجرای محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن از شبکه چهار سیما پخش می شود.

تحریم ها و FATF در «بدون توقف» بررسی می شوند

 قسمت سی ام از برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با اجرای محمدعلی شفیعی و با حضور دکتر مجید شاکری  اقتصاددان به عنوان کارشناس امشب از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. برنامه ترکیبی چالشی بدون توقف با موضوع اقتصادی(FATF، تحریم ها و نوسانات بازار) به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده امشب در ساعت 19:20 از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

بدون توقف کاری از خانه تولیدات جوان صدا و سیما است و قرار است به صورت روزانه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از آنتن شبکه سه مهمان خانه ها می باشد.

«محکومین2» موقتاً تعطیل شد

به گفته بهروز مفید تهیه کننده سریال تلویزیونی «محکومین2»، به دلیل فشارکار و خستگی گروه، فیلمبرداری سریال امروز و فردا انجام نمی شود و به عبارتی دوستان آف هستند. اما کار تولید به خوبی در حال انجام است و به امید خدا از روز دوشنبه بیست و سوم مهرماه تصویربرداری دوباره آغاز خواهد شد.

فصل دوم «محکومین» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک است که موضوعات مجازات جایگزین زندان، بحران خانواده و طلاق را در 40 قسمت روایت می کند.

«سیره های آسمانی» روی آنتن شبکه قرآن

برنامه «سیره های آسمانی» با محوریت بیان سیره های اخلاقی و رفتاری شهدای جنگ تحمیلی با نگاهی به قرآن کریم همه روزه ساعت 14:45 روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود. این برنامه با کارشناسی حجت الاسلام علی کریمی به بیان سیره اخلاقی و رفتاری شهدایی همچون محمدابراهیم همت، حسین خرازی، ابراهیم هادی، مصطفی چمران می پردازد.

«سیره های آسمانی» کاری از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیماست که محمودرضا قمری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

«کیوسک» امشب پخش نمی شود

مجله تصویری «کیوسک» به تهیه کنندگی محمدامین نوروزی امشب به دلیل تراکم برنامه ها در جدول پخش شبکه سه سیما و همچنین پخش مستقیم فوتبال، روی آنتن نمی رود. «کیوسک» برنامه ای تحلیلی است که اتفاقات روز حوزه فرهنگ و هنر را بررسی می کند.  مجله فرهنگی ـ هنری «کیوسک» روزهای شنبه بعد از اخبار شبانگاهی حوالی ساعت 22:30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

آشنایی با اولین داروخانه شبانه روزی ایران در شبکه مستند

شبکه مستند سیما شنبه بیست و یکم مهر ساعت 21 در تازه ترین قسمت از مجموعه «سینما حقیقت» مستند «موسیو آرسن» ساخته ‎ عبدالستار کاکایی را پخش خواهد کرد. «موسیو آرسن» مستندی درباره زندگی و فعالیت های انسان دوستانه آرسن میناسیان موسس نخستین داروخانه شبانه روزی ایران و اولین آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت است؛ مردی که با گذشت بیش از چهار دهه از مرگش هنوز افراد بسیاری به نیکنامی از او یاد می کنند.

این فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و امشب ساعت 21 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 9 بازپخش می شود. عوامل تولید مستند 50 دقیقه ای «موسیو آرسن» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: عبدالستار کاکایی، پژوهشگر: محبوبه زارعی، فیلم برداران: مهدی صفری و عبدالستار کاکایی، صدابردار: علی قاسمی، صداگذار: محمدرضا رسول، تدوینگران: ایمان قوامی و عبدالستار کاکایی، گوینده متن: سعید مقدم منش.

«لواسان» با عباس غزالی و ثریا قاسمی جلوی دوربین می رود

با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری فیلم «لواسان» در لوکیشنی حوالی شمال تهران آغاز شد. فیلمبرداری فیلم «لواسان» به کارگردانی سمیرا رجبی و تهیه کنندگی عزت الله جامعی ندوشن با انتخاب کامل بازیگران و عوامل در لوکیشنی در شمال تهران آغاز شد. فیلمبرداری «لواسان» در تهران و اطراف لواسان انجام می شود. با قطعی شدن حضور بازیگرانی چون عباس غزالی، امیرمحمد زند و سمیرا رجبی، به تازگی ثریا قاسمی، فریبا طالبی و شمسی فضل اللهی نیز به این پروژه پیوسته اند تا لیست بازیگران فیلم تکمیل شود. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و در خلاصه داستانش آمده است: جوانی در مخمصه روحی- روانی قرار گرفته است. وی در این شرایط و در ضمیر ناخوداگاه خود قصد خروج از کشور را دارد اما در این میان اتفاقاتی رخ می دهد. «لواسان» اولین فیلم بلند سمیرا رجبی محسوب می شود که پیش تر تجربه کارگردانی چند فیلم کوتاه در کارنامه اش داشته است.

پخش نمایش «با چشمان بسته» با موضوع ورزش گلبال

پخش سریال رادیویی «با چشمان بسته» از دوشنبه بیست و سوم مهرماه با موضوع ورزش گلبال از رادیو نمایش آغاز می شود. این نمایش را مریم تاجیک نوشته است و درباره جوانی نابینا است که به تیم گلبال می پیوندد. گلبال ورزشی طراحی شده برای نابینایان است. در این بازی که دو نیمه 10 دقیقه ای دارد چشمان همه بازیکنان بسته است. در هر تیم سه نفر در زمین حاضرند که در نزدیکی دروازه خودی مستقرند و باید سعی کنند توپ را با دست به درون دروازه تیم مقابل بیندازند. این نمایش به کارگردانی ایوب آقاخانی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و فریدون محرابی، نگین خواجه نصیر، راضیه مومیوند، احمد گنجی و علی میلانی از جمله بازیگران آن هستند.

«با چشمان بسته» به تهیه کنندگی: شهناز دهکردی، صدابرداری: رضا طاهری و افکت: نرگس موسی پور از بیست و سوم مهرماه  ساعت 18:45 روی آنتن رادیو نمایش می رود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما