شناسهٔ خبر: 28708136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

۱۵ هزار دانشجو در راهپیمایی اربعین

دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان: دانشجویان با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -
دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان: دانشجویان با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علي بهرامي مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان اظهار داشت؛ در حاشيه گراميداشت شهداي حشدالشعبي عراق و جلسه توجيهي کاروان هاي اعزامي دانشجويي به حماسه اربعين افزود: مهمترين ماموريت ستاد ملي اربعين دانشگاهيان تسهيل گري در امر اعزام دانشجويان به پياده روي اربعين است که بر همين اساس امروز افتتاحيه اعزام هاي کارواني مان را داريم.
 
وي گفت: در راستاي تسهيل گري اعزام به اربعين مخاطبان ما عموما زيارت اولي ها و خواهران هستند که حضور انفرادي شان کمي سخت است به همين خاطر اعزام هاي کارواني را با الگوگيري از اردوهاي راهيان نور طراحي و چند سالي است دردست اجرا داريم.
 
بهرامي افزود: در سال 95 شش هزار و 500 نفر، در سال 96 يازده هزار نفر و براي سال 97 پانزده هزار نفر را با 250 کاروان با محوريت بسيج دانشجويي و کمک نهادهاي آموزش عالي به پياده روي اربعين اعزام خواهيم کرد که اعزام ها از 26 مهر آغاز مي شود و تا اوايل آبان ادامه دارد و زمان برگشت کاروان ها نيز 9 و 10 آبان خواهد بود.
 
وي گفت: دانشجويان مي توانند با مراجعه به دفاتر بسيج دانشجويي براي ثبت نام حضورشان در کاروان ها درخواست بدهند و باتوجه به اينکه استقبال دانشجويان بسيار بيشتر از ظرفيت اعزام ماست به ناچار به قيد قرعه 15 هزار نفر اعزام خواهند شد که اولويت با اربعين اولي هاست.
 
مسئول دبيرخانه ستاد ملي اربعين دانشگاهيان در پاسخ به اين سوال که تاکنون چه تعداد براي اين سفر ثبت نام کرده اند، افزود: براي دريافت مجوز خروج از کشور 15 هزار نفر ثبت نام کرده اند که از اين تعداد حدود 6 هزار نفر موفق به دريافت تاييديه شده اند و پيش بيني مي کنيم با نزديک شدن به موعد اربعين تا هفته آينده استقبال بيشتري صورت بگيرد.
 
ستاد ملي اربعين دانشگاهيان از سال 93 آغاز به کار کرده و مهمترين ماموريت خود را تسهيل گري در امر اعزام دانشگاهيان در پياده روي اربعين قرار داده است.
 
مهترين مشکل مشمولان نظام وظيفه براي حضور در پياده روي اربعين مجوز خروج از کشور بود که با رايزني هاي ستاد ملي اربعين دانشگاهيان با نظام وظيفه، مبلغ 3 ميليون وثيقه به رقم 100 هزار تومان کاهش يافته است تا دانشجويان بتوانند به راحتي مجوز خروج از کشور بگيرند.
 
براساس اين تسهيل گري در سال 93 شش هزار و 500 نفر، در سال 94 دوازده هزار نفر و در سال 95 بيست و شش هزار نفر و براي سال 96 پنجاه و يک هزار نفر مجوز خروج از کشور دريافت کردند.

نظر شما