شناسهٔ خبر: 28707024 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رسمی؛ آنتونیو کاسانو از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

علیرضا نجاتی

مهاجم سابق رم، رئال مادرید، اینتر، میلان و تیم ملی ایتالیا برای سومین بار خداحافظی خود از دنیای حرفه ای فوتبال را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- آنتونیو کاسانو، مرد جنجالی فوتبال ایتالیا در حالی که چند روز پیش در تمرینات تیم دسته سومی ویرتوس انتلا شرکت کرد، امروز رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. کاسانو در سال 2017 نیز یک بار از فوتبال خداحافظی کرد اما پشیمان شد، اگرچه در طول این یک سال به صورت حرفه ای بازی نکرد.

کاسانو با انتشار بیانیه ای، بازنشستگی خود از دنیای فوتبال حرفه ای را اعلام کرد:

دوستان عزیز، روز خداحافظی فرا رسید. از مسئولان تیم انتلا تشکر می کنم که به من اجازه دادند در تمرینات این تیم حضور یابم. پس از چند روز تمرین، متوجه شدم که دیگر ذهنیت تمرین کردن به صورت مداوم را ندارم. از تمام بازیکنان و سرمربیانی که در طول این سال ها با آن ها کار کردم، متشکرم. علاوه بر آن، از هواداران، چه در تیم هایی که من بازی کردم و چه در تیم های رقیب، تشکر می کنم زیرا بدون آن ها فوتبالی وجود نداشت.

آنتونیو کاسانو که در سن 37 سالگی، برای سومین بار خداحافظی اش از دنیای فوتبال را اعلام کرد، نماد یک استعداد سوخته در ایتالیا و حتی اروپا به شمار می رود که نتوانست به بالاترین پتانسیلش برسد. کاسانو فوتبالش را در باری شروع کرد و نمایش های درخشان او در این تیم موجب شد تا رم در انتقالی رکورد شکن، برای جذب او 29 میلیون یورو هزینه کند. کاسانو پنج سال در رم توپ زد که می توان گفت دوران حضور او در رم، طلایی ترین دوران فوتبالش بوده است.  

سپس در سال 2006، وی در انتقالی 6 میلیون یورویی به رئال مادرید منتقل شد اما تنبلی باعث شد تا دوران حضور او در جمع کهکشانی ها کوتاه و ناموفق باشد. کاسانو به ایتالیا بازگشت و سه سال برای سمپدوریا به میدان رفت، کاسانو و پاتزینی، زوج خطرناکی در سمپدوریا تشکیل دادند و به لطف کاسانو، سمپدوریا در سال 2010 سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان را کسب کرد.

کاسانو پس از سمپدوریا، دو سال را در شهر میلان گذراند، ابتدا در میلان و سپس در اینتر. کاسانو در میلان توانست فاتح اسکودتو شود اما مشکلات قلبی باعث شد تا او بخش مهمی از فصل را از دست دهد. سال بعد، او راهی اینتر شد اما تنها پس از یک سال، نراتزوری در انتقالی عجیب او را به پارما فروخت. کاسانو در پارما نیز بسیار موفق ظاهر شد و در این دوران توانست به مهره ای کلیدی برای تیم ملی ایتالیا تبدیل شود. 

پس از جام جهانی 2014، کاسانو افت شدیدی داشت و پس از جدایی از پارما، دوباره به سمپدوریا پیوست اما در این تیم موفق نبود و یک سال حق شرکت در تمرینات این تیم را نداشت. سپس او در سال 2017 به هلاس ورونا پیوست اما پس از یک هفته حضور در این تیم، پشیمان شد و از فوتبال خداحافظی کرد اما پس از گذشت چند روز بعد، این بار از خداحافظی اش پشیمان شد. کاسانو در طول سال اخیر امیدوار بود تا تیمی پیدا کند اما او پیشنهادات تیم های چینی را رد کرد و یک فصل بدون تیم ماند. در هفته اخیر نیز کاسانو با شرکت در تمرینات ویرتوس انتلا، قصد پیوستن به این تیم دسته سومی را داشت که در نهایت، او خداحافظی اش را از دنیای فوتبال اعلام کرد.

کاسانو همچنین 39 بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را برتن کرد و 10 گل به ثمر رساند. اولین حضور او در تیم ملی ایتالیا در تورنمنتی معتبر به یورو 2004 باز می گردد که علی رغم نمایش خوب او، آتزوری از مرحله گروهی صعود نکرد. در جام جهانی 2006 که ایتالیا به قهرمانی رسید، کاسانو از سوی لیپی به تیم ملی دعوت نشد. کاسانو در یورو 2008 حضور داشت اما در جام جهانی 2010 بازهم دعوت نشد. اما اوج عملکرد کاسانو در تیم ایتالیا در یورو 2012 زیر نظر چزاره پراندلی رقم خورد و وی توانست برای تیم فینالیست رقابت ها، یک گل و یک پاس گل به ثبت برساند. آخرین حضور کاسانو در تیم ملی ایتالیا نیز به جام جهانی 2014 باز می گردد.

نظر شما