شناسهٔ خبر: 28704920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین قطعات مورد نیاز سرم سازی رازی به همت متخصصان داخلی

به همت متخصصان شیرازی، قطعه‌های مورد نیاز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید و تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز گفت: با انعقاد پنج قراداد، شرکت‌های دانش‌بنیان شیراز قطعات مورد نیاز دستگاه‌های تولیدواکسن و  کیت‌های مورد نیاز این موسسه را تولید می‌کنند.
محمد جواد مهربان‌پور با بیان اینکه تولید این قطعات هم اکنون در شیراز آغاز شده و تا سه ماه آینده تمام سفارش‌ها تولید و تامین می‌شود، افزود: تولید این قطعات تاکنون کارآیی مطلوبی داشته و قیمت آن نیز از مشابه خارجی کمتر است.
وی گفت: با توجه به وضعیت کنونی، قیمت واکسن‌های خارجی بالا رفته و نیاز به واکسن داخلی زیاد شده است بنابراین موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز با جدیت به دنبال گرفتن مجوز GMP یا تولید خوب است، زیرا با گرفتن این مجوز به راحتی می‌توان واکسن طیور را به خارج از کشور نیز صادر کرد.
مهربان‌پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ میلیون دوز انواع واکسن در شعبه شیراز این موسسه تولید شده است، گفت: پارسال نیز ۱۳ میلیون دوز واکسن آگالاسکی در شعبه شیراز تولید شد .
مهربان‌پور تصریح کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در کشور بیش از ۹۰ سال قدمت دارد و شعبه شیراز نیز بیست سال است که راه‌اندازی شده است.
وی اظهار داشت: شعبه شیراز این موسسه مسوولیت تولید واکسن آگالاکسی، آنفولانزای طیور، نیوکاسل کشته طیور، واکسن دوگانه نیوکاسل آنفولانزا و انتروتوکسمی را به عهده دارد.

نظر شما