شناسهٔ خبر: 28704337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

توضیحات موسسه محک در مورد یک بیمار سرطانی

صاحب‌خبر -
موسسه محک اعلام کرده که جوابیه مربوط به یک بیمار سرطانی را حذف کرده و خواستار این شده که هموطنان از بازنشر مطالب مربوط به این بیمار خودداری کنند.
 
به گزارش مهر، چندی  پیش موضوع کمک به یک کودک سرطانی در شبکه های مجازی مطرح شد که پدر این کودک نسبت به هزینه های بالای درمان بیماران سرطانی که پس از افزایش نرخ دلار ایجاد شده گلایه داشت. در همین زمینه چند سلبریتی اقدام به جمع آوری کمک برای این بیمار سرطانی کرده بودند در صورتی که این پدر در هیچ یک از مصاحبه‌های خود درخواستی برای جمع آوری کمک نداشت.
 
طرح مشکلات بیماران سرطانی و گرانی دارو طی هفته‌های گذشته و برداشت‌های اشتباه از بیان این پدر شهرستانی و البته اقدامات نسنجیده سلبریتی‌ها و حاشیه‌سازی های اخیر باعث بروز مشکلات و نگرانی‌هایی برای این خانواده بیمار سرطانی شد. 
 
 همین موضوع باعث شد مقدار قابل توجهی پول و کمک‌های مردمی برای این بیمار جمع آوری شد که در همان روز خانواده این کودک اعلام کردند که نیازی به پول نداشته و همه رقم جمع آوری شده را به موسسات حمایت از بیماران سرطانی اهدا خواهند کرد.
 
پس از این اتفاقات موسسه محک درخصوص این بیمار توضیحاتی ارائه کرد که این توضیحات تنها پس از یک روز از سایت موسسه محک حذف شد.
 
 موسسه محک درخصوص علت حذف این مطلب اظهار داشته: «به منظور پاسخگویی به اذهان عمومی و پیرو پرسش یاوران گرانقدر و نازنین محک که همواره با حمایت های خود پیمودن مسیر درمان و حمایت از بیش از سی هزار کودک مبتلا به سرطان را برای ما ممکن کرده اند: به اطلاع می رساند دلیل حذف اطلاعیه و مطالب منتشر شده از صفحه محک دستور مقام محترم قضایی می باشد. محک خرسند است که این  پرونده و اقدامات حول آن، که به هیچ وجه با اصول حرفه ای و ارزش های حاکم بر محک برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان منطبق نبوده و نیست، توسط دستگاه های قضایی و از طریق روش های قانونی در دست رسیدگی است. ضمن قدردانی و ارج نهادن وفاداری و همراهی اعضای خانواده بزرگ محک و تمامی هموطنان عزیزمان که هر کدام به نوعی دغدغه کمک به همنوع را در دل می پرورانند، صمیمانه از همه شما یاران کودکان مبتلا به سرطان درخواست می کنیم که بنا به درخواست مقام محترم قضایی و به منظور حل این مساله از روش های قانونی، از بازنشر هر نوع اطلاعات و خبر پیرو موضوع آقای ولی خانی (هرگونه جوابیه و پاسخ‌های منتشر شده قبلی در خصوص این بیمار ) خودداری نمایید. بی شک حفظ آرامش و ایجاد فرصت برای بررسی این موضوع از روش های منطقی و در فضایی بدور از احساسات، نتیجه اش نجات جان و مصلحت تمام کودکان مبتلا به سرطان این سرزمین خواهد بود.»

برچسب‌ها:

نظر شما