شناسهٔ خبر: 28702338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۳۴۳ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین تولید شد

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۳۴۳هزارو ۷۲۷ تن انواع محصولات دامی در استان تولید شده است.

صاحب‌خبر -

علی شاپورزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۳۴۳ هزارو ۷۲۷ تن انواع محصولات دامی تولید شده؛   ۱۴ هزار و ۸۲۱ تن گوشت قرمز،۲۸۶ هزار و ۷۷۲ تن شیر، ۲۵ هزار و ۵۷۰ تن گوشت مرغ و ۱۶ هزار و ۵۶۴ تن تخم مرغ است.

وی با بیان اینکه؛ استان قزوین بستر مناسب و مستعدی در بخش دام دارد و  قطب  اصلی پرورش دام و طیور در کشور محسوب می شود اظهار داشت : قزوین  به لحاظ میزان تولیدات و واحدهای ایجاد شده دامی جایگاه مناسبی را در کشور به خود اختصاص داده که درهمین راستا توانسته این میزان محصولات در زیر بخش دام وطیور را در استان تولیدکند.

شاپورزاده تصریح کرد : متاسفانه در سال گذشته بروز بیماری آنفولانزا در سطح کشور و استان باعث بروز مشکلات و خسارت های فراوانی شدکه با انجام اقدامات به موقع این معاونت و اداره کل دامپزشکی استان واحدهای خسارت دیده بعد از رفع نواقص تاسیساتی و ایجاد قرنطینه های مناسب در حال جوجه ریزی بوده که  امیدوارم با تولید واحدهای مذکور سطح تولید استان به رقم های پیش بینی شده برسد.

به گفته ی وی؛ در حال حاضر در استان  ۴۴۰ واحد به ظرفیت ۱۰۶۹۹۱۲۰ قطعه مرغ گوشتی، ۷۰ واحد به ظرفیت ۸۸۲۶۰۰۰ قطعه مرغ تخمگذار، ۴۵۹ واحد به ظرفیت ۹۱ هزار و ۲۰۵ راس واحد پرواربندی و تعداد ۳۵۷ واحد به ظرفیت ۴۴ هزار و ۵۴۷ راس واحد گاوداری شیری بصورت صنعتی فعالیت دارند.

نظر شما