شناسهٔ خبر: 28701449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آموزش و پرورش به دنبال استانداردسازی مدارس کپری

- همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جمع‌آوری مدارس کپری گفت: : مدارس کپری را نمی‌توان جمع‌آوری کرد هرچند در سال‌های پیش هم در خصوص جمع‌آوری این مدارس اقدام‌هایی انجام شد اما به‌دلیل معماری ویژه این مدارس و تطابقی که با وضعیت اقلیمی مناطق مختلف ایران دارد ما به دنبال تدوین و برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی و استانداردسازی این مدارس هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهدای ذلقی الیگودرز اظهار کرد: ساخت مدارس با کیفیت در مناطق دورافتاده، برنامه جدی نوسازی مدارس در راستای ایجاد عدالت آموزشی است و این امر نویددهنده برای کودکانی بوده که با تلاش در راه کسب دانش به درجات عالیه کشوری دست یابند.

دكتر رخشاني‌مهر با اشاره به این‌که ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند گفت: عمده آنها در استان‌هایی همچون تهران، لرستان و سیستان و بلوچستان قرار دارد. امیدواریم با اعتبارهايی که در دست داریم بتوانیم مدارس نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم هرچند امکان ساماندهی تمام مناطق کشور فعلا مقدور نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در دوره زمانی کوتاهی، مشکل مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی حل می‌شود.

مدرسه ۹ کلاسه شهدای ذلقی الیگودرز در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و با دو هزار و 523 متر مربع زیربنا در ۳ طبقه با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان احداث شد که سهم سازمان آب نیروی کشور دو میلیارد تومان بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما