شناسهٔ خبر: 28700895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

اعتراف ترامپ به قدرت ایران و ذلت ارتجاع عرب

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، ایران در چشم «دونالد ترامپ»، عظیم است، ولی کشورهای عربی خلیج‌فارس ذلیل بوده و در بهترین شرایط هم نمی‌توانند بدون آمریکا، دو هفته بیشتر دوام بیاورند.

صاحب‌خبر -
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، ایران در چشم «دونالد ترامپ»، عظیم است، ولی کشورهای عربی خلیج‌فارس ذلیل بوده و در بهترین شرایط هم نمی‌توانند بدون آمریکا، دو هفته بیشتر دوام بیاورند.
 
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت درگذشت مادر شهید «عماد مغنیه»، با اعلام مطلب فوق افزود، ترامپ گفته که ایران می‌توانست طی 12 دقیقه بر منطقه مسلط شود. من به شما می‌گویم که این سخن تنها از کسی بر می‌آید که ایران در نگاهش، پرقدرت باشد. ایرانی که هرگز بر سر ثروت و حاکمیت خود چانه نزده است. ولی کشورهای عربی خلیج‌فارس ذلیل بوده و در بهترین شرایط، نمی‌توانند (بدون آمریکا) دو هفته بیشتر دوام بیاورند.
 
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به باج‌خواهی ترامپ از عربستان سعودی ‌اشاره کرد و گفت که او چندین بار گفته است که اگر آمریکا نبود عربستانی وجود نداشت اما واکنش کشورهای عربی و در رأس آنها، (عربستان) سعودی در برابر توهین‌‌های دونالد ترامپ فقط لبخند، خفت و سکوت کشنده بوده است.
 
به گزارش  رجانیوز به نقل از فارس، سید مقاومت افزود، که رئیس‌جمهور آمریکا روزانه متحدان و دوستانش را تحقیر می‌کند و دست به ترساندن همه ملت‌های منطقه می‌زند وبه دنبال دوشیدن عربستان سعودی است، این خلاصه سخنان ترامپ است و این همان دولت آمریکاست. سخنان ترامپ ما را به یاد سخنان امام خمینی(ره) می‌اندازد، که همیشه در‌باره دولت‌های آمریکا می‌فرمود که آنها غارت‌کننده ملت‌ها هستند.دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «می‌توان گفت که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، در مقابل حمایت آمریکا از آنها، به این کشور جزیه می‌دهند.
 
دروغ‌های نتانیاهو
سید حسن نصرالله به ادعاهای اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درخصوص انبارها و تسلیحات موشکی حزب‌الله در لبنان‌اشاره کرد و از اقدام وزارت خارجه این کشور در بازدید از این مکان‌های ادعایی نتانیاهو تقدیر کرد و گفت که این اقدام، کذب ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نشان داد. او با بیان اینکه نباید در «جنگ روانی» رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مردم و دولت این کشور، به این رژیم کمک کرد، هدف از اقدام نتانیاهو در انتشار تصاویر هوایی از اماکن ادعای‌اش را ایجاد ترس و نگرانی در بین مردم دانست.
 
او در مورد سیاست‌های حزب‌الله در ارتباط با سلاح‌هایش گفت که سیاست این حزب «ابهام سازنده» است و لزومی ندارد که مقاومت لبنان در این مسئله، به کسی پاسخی دهد.
 
نقش ام‌عماد در مقاومت
سید حسن نصرالله در مورد شخصیت و نقش ام عماد گفت که وی با تربیت و شخصیت خود ،فرماندهی فوق‌العاده به مقاومت در لبنان تقدیم کرد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود، «ام عماد» نمادی از نمادهای مقاومت، ایستادگی، صبر و جهاد بوده است، نمادی که جاویدان، باقی خواهد ماند.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: آنچه که از ام عماد همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند، ویژگی بزرگ او یعنی پرورش انسان‌های مؤمن، مجاهد و مقاوم است. هر سه فرزند این مادر بزرگوار به شهادت رسیده‌اند و علاوه‌بر این، نوه وی یعنی «جهاد مغنیه» نیز به مقام رفیع شهادت نائل آمده است. او نمونه بارز یک زن مؤمن، مسلمان و صبور و همچنین، همواره تسلیم مشیت الهی بوده است.
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما