شناسهٔ خبر: 28700535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

هنیه: تعهد می‌دهیم ذره‌ای از حقوق و خاک فلسطین کوتاه نیاییم

ابنا

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که هرگز ذره ای از حقوق و خاک فلسطین کوتاه نخواهیم آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز جمعه (از طریق ویدیو کنفرانس) در  کنفرانس "امت پیشگام به سوی قدس بازمی گردد" در استانبول سخنرانی کرد.

«اسماعیل هنیه» گفت: حماس یک استراتژی 5 محوری را در رابطه با مسئله فلسطین در پیش گرفته است: نخست پایبندی به تمامی حقوق ملت فلسطین، دوم: درپیش گرفتن پروژه مقاومت با تمامی شیوه‌های آن، سوم: تلاش برای تحقق وحدت ملی، چهارم: تلاش برای ایجاد همبستگی میان فلسطینیان داخل و خارج و پنجم: ارتباط و همپیمانی محکم بین فلسطین و امت اسلامی و عربی

وی افزود: ما به دنبال ایجاد تفاهماتی برای آرام‌سازی اوضاع و شکستن محاصره غزه بدون پرداخت بهای سیاسی هستیم.

هنیه خاطرنشان ساخت: تلاش‌های طرف‌های بین‌المللی از جمله مصر، قطر و سازمان ملل ممکن است به آرام‌سازی اوضاع در غزه در مقابل شکستن محاصره منجر شود، اما این مسئله بدون هرگونه بهای سیاسی است و هیچ ارتباطی به معامله قرن ندارد و ضربه‌ای به وحدت کرانه باختری و نوار غزه نمی‌زند.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: ما خواستار حمایت امت اسلامی و عربی از پایداری مجاهدان و ساکنان قدس هستیم و امیدواریم قدس همچنان یکی از اولویت‌های امت باشد.

اسماعیل هنیه اظهار داشت: متعهد می‌شویم که هرگز از ذره‌ای از حقوق و خاک این سرزمین کوتاه نیاییم و به جهاد و مقاومت ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه امت اسلام به رغم مشغول بودن به مسائل مختلف، همیشه بر سر فلسطین، قدس و مسجد الاقصی اتحاد داشته است، تأکید کرد که ما به تحقق آشتی و وحدت ملی به ویژه در شرایط فعلی اصرار داریم.

هنیه افزود: این کنفرانس در شرایط حساس کنونی امت و فلسطین، پیامی قوی به تمامی توطئه‌گران علیه قدس و فلسطین است.

وی بیان داشت: ملت فلسطین قاطعانه مخالف معامله قرن است و در راه مخالفت با اقدام آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هزاران شهید و مجروح داده است.

اسماعیل هنیه در پایان گفت: هدف تظاهرات بازگشت، تحقق حق بازگشت و شکستن محاصره است و این تظاهرات‌ها به جهانیان ثابت کرد که فلسطینیان از قدس دست نمی‌کشند و این شهر برای ملت فلسطین چه معنی و جایگاهی دارد.

...........

پایان پیام / 326

نظر شما