شناسهٔ خبر: 28700387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

تقاضای آیفون XR در بازار چین بیشتر از آیفون 8 خواهد بود

تینا پورشاهید / 9to5mac

صاحب‌خبر -

آخرین گزارش منتشرشده از سوی مینگ چی‌کو تحلیلگر معروف، حاوی خبرهای خوبی برای کوپرتینونشین‌ها است.

هفته‌ی اول ماه اکتبر (مهرماه) تعطیلات رسمی چین موسوم به گلدن‌ویک آغاز می‌شود. مینگ چی‌کو در گزارش خود اعلام کرده است که معمولا در هفته‌ی تعطیلات گلدن ویک (Golden Week) چین، بیشتر تولید‌کنندگان محلی گوشی‌های‌ هوشمند خود را حراج می‌کنند. هرچند مینگ‌ چی‌کو معتقد است که خلاقیت زیادی در فصل حراجی‌ها دیده نمی‌شود. برخی از مصرف‌کنندگان با وجود حراجی‌های مربوط به تعطیلات گلدن ویک، هنوز روی گوشی‌های آیفون قدیمی تکیه دارند یا منتظر عرضه‌ی آیفون XR در تاریخ ۲۶ اکتبر برابر با ۴ آبان‌ماه هستند.

آیفون 10 آر / iPhone XR

مقاله‌های مرتبط:

  • آیفون XR ارزان قیمت اپل در شش رنگ مختلف رونمایی شد
  • آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR در برابر رقبا

در نتیجه مینگ‌ چی‌کو معتقد است که تقاضای بازار چین برای گوشی هوشمند آیفون XR نسبت به سال قبل و در مقایسه با آیفون ۸ بیشتر خواهد شد. از نظر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند چینی، تنها هواوی عرضه‌ی بیشتری به بازار را تجربه کرده است. درحالیکه وضعیت سایر شرکت‌‌های رقیب از جمله اوپو، ویوو و شیائومی ناامیدکننده بوده است. به‌طور کلی، براساس گزارش مینگ‌ چی‌کو، عرضه‌ی گوشی هوشمند توسط برندهای اصلی چینی در حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. مینگ چی‌کو انتظار دارد که آیفون ۱۰ آر در چرخه‌ی بعدی از عرضه به بازار، فروش بیشتری نسبت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس داشته باشد. انتظار می‌رود پیش‌فروش آیفون XR در تاریخ ۱۹ (۲۷ مهرماه) اکتبر آغاز شود و اولین سری گوشی‌های آیفون XR از ۲۶ اکتبر (‌۴ آبان‌ماه) به بازار عرضه شوند. آیفون XR، علاوه‌بر طراحی مدرن‌تر نمایشگر، قیمت مناسب‌تری نسبت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل دارد و همچنین در رنگ‌های متنوع با دو سیم‌کارت در بازار چین عرضه می‌شود.

هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون XS و آیفون XS Max در بازار چین اظهارنظر قطعی کرد. براساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، ظاهرا وضعیت فروش این دو گوشی آیفون ناامیدکننده است. Apple، گزارش مالی خود را در تاریخ اول نوامبر برابر با اول آبان‌ماه منتشر می‌کند که شامل گزارش فروش گوشی‌های سری آیفون XS نیز می‌شود. از آنجایی که آمار فروش آیفون XR در گزارش مالی اول نوامبر منتشر نخواهد شد، برای اطلاع از گزارش فروش این گوشی هوشمند باید تا ماه ژانویه منتظر بمانیم. 

آیفون xs

 

برای مطالعه‌ی تمام مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک،
به صفحه‌‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

آیپد پرو 2018 اپل بدون جک هدفون به بازار عرضه می‌شود
اپل با پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار، دیالوگ را تصاحب کرد
فهرست ارزشمندترین خودروسازان جهان منتشر شد
اپل قاب محافظ شفاف و پلاستیکی آیفون XR‌ را به‌زودی به بازار عرضه می‌کند
ثبات بازار رایانه‌ها در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ و دستیابی لنوو به جایگاه اول

نظر شما