شناسهٔ خبر: 28700184 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

بارش باران و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور طی دو روز آینده از مه‌آلود بودن مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر خبر داد.

صاحب‌خبر -
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور طی دو روز آینده از مه‌آلود بودن مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌ و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز (۲۰ مهر) تا یکشنبه (۲۲ مهر) با شمالی شدن جریانات، برای نوار شمالی کشور افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مرکز کشور بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد، تصریح کرد: طی فردا (۲۱ مهر) و پس فردا (۲۲ مهر) بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، جنوب و پاره‌ای از نقاط شمال شرق کشور، یزد، شمال خوزستان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی فردا و پس فردا (۲۱ و ۲۲ مهر) برای نوار شمالی کشور دمای هوا ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و بارش برف در ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه از فردا و پس فردا مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استان‌های مجاور به ویژه گردنه‌ها مه آلود است، گفت: طی فردا (۲۱ مهر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

به گفته وی طی امروز (۲۰ مهر) و شنبه (۲۱ مهر) شرق دریای عمان و روز شنبه دریای خزر مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ مهر) قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و در بعد ازظهر رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۲ مهر) نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

نظر شما