شناسهٔ خبر: 28699934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حساب دانشجویان ایرانی در روسیه بسته نشده است

حساب بانکی بسیاری از دانشجویان ایرانی شاغل در روسیه فعال است و بدون مشکل، امور جاری خود را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بخش رسانه ای سفارت کشورمان در مسکو، طبق قوانینی که از دو هفته پیش در راستای مبارزه با پولشویی در روسیه به اجرا درآمده است، اگر در حساب هر فرد روس یا غیر روس به یکباره مبلغ سنگینی به صورت مشکوک وارد شود، این حساب بسته خواهد شد و به دارنده حساب پیام داده می شود که برای مشخص شدن مبدا و مقصد پول واریزی به شعبه مربوطه مراجعه کند.

این قانون برای تمامی شهروندان روسیه و خارجی ها اجرا می شود و تراکنش های غیرمعمول برای دو روز بسته می شوند و در صورت قانع شدن بانک نسبت به توضیحات صاحب حساب، مشکل برطرف خواهد شد.

«احمد وخشیته» دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی محصل در روسیه در این باره گفته است که حساب بانکی اکثر دانشجویان ایرانی باز است و بنظر می رسد حساب بانکی افرادی بسته شده است که جدا از کار دانشجویی در روسیه در کار غیر مرتبط خود به تجارت می پردازند.

به گفته وی، براساس بند هفت قانون فدرال روسیه با عنوان مقابله با قانونی کردن درآمد کسب شده، بر اساس ظن و گمان حساب بانکی چند نفر از دانشجویان ایرانی در روسیه بسته شده و بانک به آن ها فرصت داده است تا در رابطه با تراکنش های خود دربازه زمانی مشخص توضیح دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما