شناسهٔ خبر: 28699366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ناپدید شدن ۵ شاهزاده سعودی در هفته گذشته/ سناریوی مشابه خاشقچی برای دیگر شاهزاده‌ها

روزنامه ایندیپندنت به نقل از یک شاهزاده سعودی از تلاش مقامات عربستان برای کشاندن وی به کنسولگری این کشور در قاهره، چند روز قبل از ناپدید شدن خاشقچی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، پس از گذشت ۱۰ روز از سر به نیست شدن «جمال خاشقچی» در کنسولگری عربستان در استانبول، همچنان این موضوع داغ‌ترین مسأله خبری رسانه‌هاست و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.

 

«خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده مخالف حکومت سعودی که در آلمان به سر می‌برد به روزنامه ایندیپندنت گفته است که پنج شاهزاده سعودی هفته گذشته در دیدار با مقامات سعودی از سرکوب مخالفان حکومت ریاض انتقاد کرده بودند. به گفته وی، بعد از همین نشست و انتقادها بود که ۵ عضو خاندان سلطنتی بازداشت شدند و اثری از آنها نیست.

 

او در این خصوص گفت: پنج تن از شاهزاده‌ها در پنج روز اخیر به دیدار ملک سلمان رفته و از آینده حکومت آل سعود ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها مسأله خاشقچی را یادآور شده‌اند و به نظر می‌رسد اکنون همه آن‌ها در زندان هستند و محل نگهداریشان مشخص نیست.

 

این شاهزاده سعودی در ادامه از تلاش حکومت سعودی برای ربودن خود او نیز خبر داد. طبق روایت وی مسئولان سعودی پس از اینکه از مشکلات مالی او با خبر شده‌اند تا کنون بیش از ۳۰ بار تماس گرفته و از او و خوانواده‌اش خواسته‌اند تا به کنسولگری عربستان در مصر بروند و یک چک چندین میلیون دلاری را دریافت کنند.

 

خالد بن فرحان تأکید کرد: «به کنسولگری نرفتم چون احتمال می‌دادم اتفاقی بیفتد».

 

با روی کار آمدن ملک سلمان و به تبع آن ولی‌عهدی محمد بن سلمان، وی دور تازه‌ای از تصفیه شاهزاده‌ها و مخالفان را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد بسیار متهورانه‌تر از گذشتگان خود اقدام می‌کند.

 

بسیاری از رسانه‌های جهان از کشته و تکه تکه شدن «جمال خاشقچی» نویسنده و منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول خبر می‌دهند. چنین اقدامی تا کنون در تاریخ حکومت سعودی و در تاریخ جهان کم سابقه بوده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما