شناسهٔ خبر: 28698546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه موقت بیرجند:

بهانه‌گیری‌های آمریکا با CFT برطرف نمی‌شود/ مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که بهانه‌گیری‌های آمریکا با CFT برطرف نمی‌شود، گفت: آمریکا عزت ایران را نمی‌خواهد چرا که ملت ایران آگاه است و نمی‌خواهند که ایران مستقل و قدرتمند باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود انسان از گناه دور شود و می‌تواند به انسان کمک کند یاد مرگ و قیامت است وگرنه نفس به قدری سرکش و امرکننده به بدی‌ها است که انسان به تنهایی توانایی مقابله ندارد با آن را ندارد.

 

یاد مرگ؛ بهترین ابزار کنترل نفس

 وی افزود: یکی از بهترین ابزارها که می‌تواند نفس را کنترل و آن را مهار کند یاد مرگ و قیامت است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که دنیا مانند مهمانسرایی است که باید از آن عبور کنیم، گفت: انبیا و اولیای الهی و همه گذشتگان رفتند و باید بدانیم که اگر ما مشغول به دنیا شویم نفس اماره ما را مشغول می‌کند و آن‌گاه با دست خالی باید وارد یک سفر طولانی شویم.

عبادی با تأکید بر اینکه در قرآن مسئله معاد بسیار مطرح شده است، گفت: سبک تربیتی قرآن این است که قیامت را گوشزد می‌کند و هشدار می‌دهد که دنیا جای ماندن نیست.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد و حتی گمان به قیامت نقش بسیاری در اعمال انسان دارد و روز قیامت روزی است که انسان هرچه از خیر و بدی انجام داده را می‌بیند.

 

مجسم شدن ماهیت باطنی اعمال در قیامت

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که ماهیت باطنی اعمال در قیامت مجسم می‌شود، افزود: اعمال ما دارای یک ظاهر و دارای یک باطن است و در قیامت باطن اعمال مجسم می‌شود و روز سخت و دشواری است.

عبادی ادامه داد: در زمان سنجش اعمال، عبور از صراط و زمانی که نامه عمل را به دست می‌دهند کسی به دیگری توجه نمی‌کند.

وی با اشاره به ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ، گفت: حافظ از افتخارات ملت است که دارای عظمت معنوی و ادبی است و یک انسان با تقوا با عظمت بود و باید جوانان و فرزندان خود را با ادبیاتی که دارای معارف است آشنا کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: 22 مهر به نام روز استاندارد نامگذاری شده و مهم‌تر از استاندارد کالا استاندارد انسان‌ها است که اگر انسان‌ها استاندارد نباشند نظم و نظام جامعه به هم می‌ریزد.

 

گاهی ساختارها متناسب با نیاز معلولین نیست

عبادی شهادت پنجمین شهید محراب شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی، روز ملی پارالمپیک و روز جهانی نابینایان را از مناسبت‌های هفته جاری عنوان کرد و گفت: مهم است که در سیستم ادارات و ساختار شهری به معلولین توجه شود تا این افراد از امکانات استفاده کنند اما گاهاً ساختارها مناسب نیست.

وی با اشاره به روایت روز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: اهل دنیا و افرادی که مبنای آن‌ها ولایت و خدا نبود و پست و مقام را مبنا قرار دادند در بزنگاه، جایگاه ولایت را رها کردند و باید بدانیم که این آزمون همیشه است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: در 25 مهر روز بزرگداشت سلمان فارسی که یک شخصیت بزرگ اسلامی است را در پیش داریم که پیامبر(ص) از سلمان و قوم سلمان تجلیل کردند و فرمودند که این ملت در آخرالزمان علم را به دست می‌آورند هرچند در ثریا باشد.

 

بی‌توجهی به بحث پیشگیری در طرح تحول سلامت

عبادی با بیان اینکه 26 مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش است و باید به ورزش قهرمانی و پهلوانی توجه کرد، افزود: یکی از اشکالات طرح تحول سلامت این است که به بحث درمان پرداخته و کمتر به پیشگیری توجه کرده است.

وی اضافه کرد: ورزش موجب سلامت جسم و روح است و بیشتر نیاز به توجه دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت یاد شهید شوشتری، عنوان کرد: یاد و خاطره شهید غلامی را که در شهرستان قاین به شهادت رسیدن را گرامی می‌داریم.

عبادی تصریح کرد: یکی از مباحث مهمی که اخیراً مطرح شده لایحه کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم((CFT  است که در مجلس برای پیوستن ایران به FATF به تصویب رسید.

وی با بیان این‌که مخالف این لایحه بودم، گفت:عده‌ای که اکثریت بودند به این لایحه رأی دادند و آنچه که اکنون مهم است این است که به جایگاه مجلس توجه کنیم و حرمت‌ها حفظ شود.

 

نباید بلافاصله افراد را متهم به خیانت کنیم

 امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: گاهی عبارات تند نسبت به مجلس و شورای نگهبان عنوان می‌شود که درست نیست چرا که هر کسی استدلال‌هایی دارد و نباید بلافاصله فرد را متهم به خیانت کنیم چرا که این آسیب به نظام برمی‌گردد.

 

استدلال‌هایی که برای موافقت با CFT وجود داشت قابل نقد بود

 عبادی اذعان کرد: استدلال‌هایی که برای موافقت با CFT وجود داشت قابل نقد بود و می‌گفتند با تصویب این لایحه بهانه از آمریکا گرفته می‌شود اما به نظر ما این بهانه‌ها گرفته نمی‌شود چرا که زمانی بهانه هسته‌ای و زمانی بهانه موشک و زمانی بهانه حقوق بشر را بیان می‌کنند.

وی با بیان این‌که بهانه گیری‌های آمریکا با این چیزها برطرف نمی‌شود، گفت: آمریکا عزت ایران را نمی‌خواهد چرا که ملت ایران آگاه است و نمی‌خواهند که ایران مستقل و قدرتمند باشد.

 امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که آل سعود و عربستان برای حقوق بشر ارزشی قائل نمی‌شوند اما آمریکا از این کشور حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری بر حاکمیت آل‌سعود نقدهای حتی به صورت لطیف نوشته اما محافظان بن سلمان در کنسولگری ترکیه این فرد را سر به نیست می‌کنند.

عبادی خاطرنشان کرد: عربستان ذلت را پذیرفته و ترامپ به صورت رسمی عربستان را تحقیر می‌کند و خطاب به عربستان می‌گوید که اگر ما یک هفته نباشیم شما نابود می‌شوید.

وی به توانمندی جوانان ایرانی در فناوری‌هایی مانند فناوری لیزر و تولید موشک‌های نقطه‌زن، گفت: این نظام ابتدا متکی به خدا و سپس مردم است و با تأسی از سیدالشهدا(ع) و شعار هیهات من‌الذله طعم استقلال و عزت را چشیده و به جاهلیت بر نمی‌گردد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که آمریکا می‌خواهد ایران ضعیف و در منطقه اسرئیل ارباب باشد، افزود: چرا تاکنون در برابر عربستان که بر سر کودکان بی‌گناه یمنی بمب می‌ریزد شعار حقوق بشر سر نمی‌دهند؟

 

مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است

عبادی با اشاره به اینکه گذر زمان نشان خواهد داد که مخالفین و یا موافقین CFT حق داشتند، بیان کرد: ما یک راه در برابر دشمن داریم و آن مقاومت است و به فرموده مقام معظم رهبری سخن افرادی که از تسلیم می‌گویند تا اوضاع درست شود بوی خیانت می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که ایران بن‌بستی ندارد و راه ما مقاومت است و به پیروزی می‌رسیم، گفت: آمریکا در هیچ زمانی مانند الان منزوی و گرفتار افول نبوده است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: زمانی 50 درصد تولید ناخالص دنیا را آمریکا داشت و الان این میزان به 20 درصد رسیده و امروز مقروض‌ترین دولت است و به قدری ضعیف شده که با خروج از برجام نظمی را که خودش در آن بوده را به هم می‌ریزد.

عبادی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی به دنبال کنار گذاشتن دلار هستند، افزود: امروز آمریکا دچار بحران و جزو منفورترین کشورهای جهان در نظرسنجی‌ها است و این نشان سقوط آمریکا است.

 

با روحیه و مدیران جهادی مشکلات حل می‌شود

وی با بیان این‌که اگر پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تحریم‌ها را دور می‌زنیم، گفت: نیاز به فرهنگ، روحیه و مدیر جهادی داریم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد:  با وزیر میلیاردی تن‌پروری که حوصله کار ندارد نمی‌شود کشور را اداره کرد و کشور با جوانان انقلابی و جهادی اداره می‌شود.

عبادی بیان کرد: عده‌ای می گویند راه نجات کشور پناه بردن به دشمن است در حالی که باید بدانیم دشمن به کسی رحم نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما