شناسهٔ خبر: 28698425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در استانبول برگزار می شود:

کنفرانس بین المللی «امت پیشرو برای قدس باز خواهد گشت»

صبح امروز جمعه کنفرانسی در حمایت از مساله فلسطین با حضور بیش از 700 شخصیت از سراسر جهان در شهر استانبول ترکیه به مدت 2 روز آغاز به کار نمود تا جدیدترین تحولات عرصه فلسطین را مورد ارزیابی قرار دهند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، صبح امروز جمعه کنفرانس بین المللی «امت پیشرو برای قدس بازخواهد گشت» در شهر استانبول ترکیه با حضور بیش از 700 شخصیت عربی و اسلامی برای بررسی تحولات مساله فلسطین آغاز به کار نمود.

 

دهمین دوره این کنفرانس توسط «ائتلاف جهانی برای یاری قدس و فلسطین» با همکاری مرکز روابط ترکیه و جهان اسلام برگزار گردیده است.

 

هدف از این کنفرانس که تا فردا ادامه دارد توجه بیشتر به مساله فلسطین در سایه نگرانی های موجود نسبت به توافق قرن و انقلاب های عربی و همچنین تلاش برای لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

 

همچنین در این کنفرانس در خصوص اهمیت حمایت از راهپیمایی بازگشت در نوار غزه و راه های پایان یافتن محاصره اسرائیل تبادل نظر خواهد شد.

 

در این کنفرانس رهبران و روسای جنبش ها، کمیته ها و موسسات مختصص در امور فلسطین مشارکت کرده اند.

 

از جمله شخصیت های مشهور شرکت کننده در این کنفرانس نعمان گورتلموش نماینده حزب عدالت و توسعه ترکیه و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس است.

 

همچنین طارق السویدان نویسنده کویتی، منیر شفیق متفکر فلسطینی و محمد سعید باه از متفکران کشور سنگال در این کنفرانس بین المللی شرکت کرده اند.

 

از دیگر اهداف این اجلاس تمرکز تلاش های امت اسلام برای دفاع از مساله فلسطین و بیان خطراتی است که با آن مواجه است به ویژه وضعیت قدس شرقی، حق بازگشت و محاصره ادامه دار غزه.

 

پیش بینی می شود در بیانیه پایانی این کنفرانس به ارائه پیشنهاداتی برای حمایت از مساله فلسطین به ویژه مشکل قدس و محاصره نوار غزه پرداخته شود.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما