شناسهٔ خبر: 28697433 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

تهیه‌کننده‌ی بازی Resident Evil 2 در رابطه با گرافیک و موضوعات مختلف آن صحبت می‌کند

امروز شرکت کپکام (Capcom) گزارش سالانه‌ی خود را منتشر کرده که در آن شاهد اطلاعاتی در رابطه با عنوان جدید این شرکت یعنی Resident Evil 2 هستیم.

صاحب‌خبر -
تهیه‌کننده‌ی بازی Resident Evil 2 در رابطه با گرافیک و موضوعات مختلف آن صحبت می‌کند

امروز شرکت کپکام (Capcom) گزارش سالانه‌ی خود را منتشر کرده که در آن شاهد اطلاعاتی در رابطه با عنوان جدید این شرکت یعنی Resident Evil 2 هستیم.

آقای کاندا (Tsuyoshi Kanda)، تهیه‌کننده‌ی بازی Resident Evil 2 در رابطه با مراحل ساخت این بازی پس از معرفی آن در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ میلادی توضیح می‌دهد و متذکر می‌شود که ساخت بازی از زمانی شروع شده بود که هنوز افراد زیادی برروی عنوان هفتم این سری یعنی Resident Evil 7 biohazard کار می‌کردند. او همچنین بیان می‌کند که تنوع در سری عناوین این بازی نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود و او از این امر راضی است.

در عین نوستالژی بودن RE2 یک بازی جدید است.

“زامبی‌ها بسیار ترسناک هستند!” “بازی بسیار واقعی و هراس‌انگیز است.” این جملات تنها قسمتی از واکنش‌های هواداران در نمایشگاه E3 است هنگامی که بازی به صورت رسمی معرفی شد و تماشاگران با شوق و ذوق این جملات را بیان می‌کردند. در غرفه‌ی شرکت کپکام تعدادی از هواداران این فرصت را داشتند تا نسخه‌ی دموی این عنوان را تجربه کنند و عکس‌العمل همه یکسان بود: این دقیقا همان بازی بود که همگی منتظر آن بودیم. بازخورد‌ها از چیزی که تیم سازنده انتظار داشت هم مثبت‌تر بود و به آنان انرژی و روحیه‌ی زیادی داد.

نسخه‌ی اصلی بازی Resident Evil 2 در سال ۱۹۹۸ عرضه شد و هم اکنون نیز پس از ۲۰ سال به عنوان یک شاهکار از آن یاد می‌شود. ساخت یک بازی از روی چنین عنوانی به طوری که بتواند هم هوادارن قدیمی این سری را راضی نگه دارد و هم بتواند بازی‌بازان جدید را به سمت این سری بکشاند قطعا کار مشکلی است. هرچند این دقیقا همان انگیزه‌ای بود که تیم ما لازم داشت: یک کار سخت که ارزش زحمت کشیدن را داشته باشد!

ما در هنگام شروع ساخت این عنوان ابتدا برروی اموری تمرکز کردیم که می‌توانستند انتظارات بازی‌بازان را برآورده کنند. همچنین به دنبال بهترین ابزار بودیم تا بتوانیم به بازی ظاهر و باطنی جدید ببخشیم. در آن زمان تعداد بسیار زیادی از افراد ما برروی بازی  Resident Evil 7 biohazard کار می‌کردند؛ عنوانی که ما آن را به قصد بازی ساختیم که بتواند نهایت ترس و وحشت را به طور طبیعی و واقعی به بازی‌باز منتقل کند.

ولی Resident Evil 2 عنوانی است که علاوه بر تلقین احساس ترس قصد دارد سرگرم کننده نیز باشد. این تفاوت‌ها بین نسخه‌ها به نظر من بسیار مناسب و جزو نقاط قوت این سری محسوب می‌شود.

آقای کاندا همچنین از تکنولوژی که بازی توسط آن ساخته شده است نیز توضیحاتی داده است:

ترسیم وحشت به صورت کاملا واقعی

ما در این نسخه وظیفه داریم علاوه بر اینکه به نسخه‌ی اصلی وفادار بمانیم، عناصری را به آن اضافه کنیم که بازی لذت‌بخش‌تر از قبل شود. به این منظور علاوه بر پیشرفت‌های گرافیکی و داستانی، ماصداگذاری بازی را نیز ارتقا دادیم. در مورد داستان، ما خط داستانی اصلی بازی را دنبال می‌کنیم ولی میزان درام بازی را افزایش دادیم. برای بهتر شدن تجربه‌ی بازی‌باز ما دوربین سوم شخص روی شانه را تعبیه کردیم تا حس ترس خورده شدن توسط زامبی‌ها راحت‌تر به بازی‌باز منتقل شود. در خصوص گرافیک، ما از موتور اختصاصی خودمان یعنی RE ENGINE استفاده کردیم تا بتوانیم بازی را نوعی طراحی کنیم که صحنه‌های آن با واقعیت و یا فیلم‌های اکشن تفاوت زیادی نداشته باشد. صداگذاری بازی نیز تغییرات زیادی کرده است. ما از استودیوی شرکت کپکام برای صداگذاری استفاده کردیم. با تغییرات ایجاد شده بازی‌باز صدای زامبی‌ها را به صورت کاملا واقعی تشخیص می‌دهد. ناله‌های زامبی‌ها از راست و چپ به صورت واقع‌گرایانه‌ای طراحی شده است. ما با این کار توانستیم علاوه بر حس بینایی، از حس شنوایی نیز برای تزریق ترس به بازی‌باز استفاده کنیم.

ما همچنین متخصصان زیادی را استخدام کرده‌ایم تا بتوانند در مورد فروش این بازی در سراسر جهان ایده‌هایی به ما بدهند؛ مخصوصا مناطق آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن، آسیا و البته آمریکای جنوبی. من امیدوارم همه‌ی بازی‌بازان منتظر انتشار این عنوان باشند؛ عنوانی که هم حس نوستالژی دارد و هم یک بازی جدید محسوب می‌شود.

بازی Resident Evil 2 Remake در تاریخ جمعه پنجم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ (بیست و پنجم ژانویه‌ی ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما