شناسهٔ خبر: 28694025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تجلیل سیدحسن نصرالله از مقام مادر شهیدان مغنیه

منبع: تسنیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز در سخنانی، درگذشت مادر شهیدان عماد، فواد و جهاد مغنیه را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله در سخنانی که در مراسم ترحیم و بزرگداشت مادر شهیدان عماد، فواد و جهاد مغنیه معروف به ام المقاومه ایراد می‌کند، اظهار داشت خداوند، نعمت ایران و هدایت و حس مسئولیت‌پذیری در قبال خانواده و مسائل امت اسلام را به حاجیه ام عماد عطا کرده بود.

بیشتر بخوانید

پیام تسلیت سردارسلیمانی برای سیدحسن‌نصرالله

نصرالله تاکید کرد هنگامی که گزینه ما(مقاومت) با وجود پیروزی‌ها و دستاوردها، مورد تشکیک قرار می‌گیرد، حاجیه  ام عماد به هر منزلی که می‌رفت، عزم و اراده‌ها را تقویت می‌کرد.

بر اساس گزارش المنار، وی افزود حاجیه ام عماد در بسیاری از چارچوب‌های موجود، در کنار شماری از برادران و خواهان نقش سازمانی و محوری داشت و این مسئله، ایمان وی به فعالیت جمعی سازمان یافته را نشان می‌دهد و منزل وی از همان آغاز، محلی برای این فعالیت‌ها بود تا اینکه به یکی از خانه‌های مقاومت تبدیل شد، زمانی که عماد بزرگ و بزرگ‌تر شد و مسئولیت رویارویی و پیوستن به گروه‌های مقاومت را برعهده گرفت.

نصرالله گفت مهمترین دستاورد ام عماد، آن چیزی  است که اساسا به زن واگذار شده، یعنی انسان‌سازی و موفقیت ام عماد در پرورش انسان‌ مقاوم و فداکاری و ثابت قدم ثبت شده است، و این چنین فرزندانش تربیت شدند، فرزندانی که تنها از رزمندگان مقاومت نبودند، بلکه خداوند افتخار شهادت را به همه آنها عطا فرمود.

وی افزود اما عماد، به جنبش جهادی امت، فرمانده منحصر به فردی به نام شهید فرمانده حاج عماد مغنیه را تقدیم کرد و شخصیت حاج عماد را در بعد ایمانی و جهادی و تشویق به برعهده گرفتن مسئولیت‌ها همراهی کرد.

به گفته نصرالله، مادر شهیدان مغنیه، پس از شهادت حاج  عماد با وجودی که سالخورده شده بود، نقش منحصر به فردی به ویژه در سطح خانواده‌های شهیدان ایفا کرد و هیئت‌های فراوانی را به حضور پذیرفت که تاثیر شگرفی بر آنها گذاشت.

وی افزود گزینه‌های ما، ثبات و اراده است و نبرد آگاهی‌بخشی درباره این گزینه‌ها، نبرد بزرگ و عظیمی است، ام عماد امروز همانند دوران حیات خود، نمادی از نمادهای مقاومت، ایستادگی و پیروزی‌های ما بود و همینطور باقی خواهد ماند و این تاثیر جاودانه باقی خواهد ماند.

تکمیل می‌شود

نظر شما