شناسهٔ خبر: 28693913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فلسطين عامل اتحاد امت اسلامي

اسماعيل هنيه: امت اسلامی همیشه بر سر موضوع فلسطین با یکدیگر متحد می شوند و با وجود مشکلات باز هم وحدت خود را درباره قدس و فلسطین حفظ می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه الجزيره، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی خطاب به دهمین کنفرانس پرچم داران بیت المقدس و فلسطین اعلام کرد: اهمیت این کنفرانس به سبب پیام ها و مفاهیم بزرگی است که در بر دارد. نخستین پیام این است که مسئله قدس و فلسطین، امت اسلامی را گرد هم جمع کرده است. امت اسلامی همیشه بر سر موضوع فلسطین و قدس و مسجدالاقصی با یکدیگر متحد می شوند و با وجود مشکلات باز هم وحدت خود را درباره قدس و فلسطین حفظ می کند.
وی افزود: این کنفرانس همچنین پيامي قوي به همه توطئه هایی است که تحت عنوان آنچه معامله قرن یا به عبارت دیگر ‹سیلی قرن› نامیده می شود، به دنبال نابودی آرمان فلسطین و جدا کردن قدس از فلسطین هستند. این کنفرانس به منزله پیام قوی و موضعگیری محکم این امت در برابر معامله قرن و همه تلاش هایی است که برای نابودی آرمان فلسطین صورت می گیرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2718298" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2250817/2718298?width=340&height=240"></script></div>

هنیه ادامه داد: سومین جنبه این کنفرانس، تاکید امت اسلامی بر این نکته است که همه توانایی ها و توانمندی ها و امکانات خود را برای حمایت از مقاومت و پایداری ملت فلسطین بخصوص در قدس و غزه تحت محاصره و دیگر اماکن به کار خواهد گرفت. این کنفرانس پیام به ملت فلسطین است و به آنها می گوید شما در میدان مقابله با اشغالگران و صهیونیست ها تنها نیستید. فلسطینیان این پیام را با افتخار دریافت می کنند و از همه شرکت کنندگان در این کنفرانس قدردانی می کنند.
هنیه افزود: این ها پیام های سه گانه این کنفرانس است که در این برهه حساس از تاریخ این امت برگزار می شود.
وی خطاب به حضار گفت: در اینجا می خواهم به برخی مسائل اشاره کنم. اولین مسئله، اوضاعی است که ملت فلسطین در داخل فلسطین و خارج آن پشت سر می گذارد. مسئله فلسطین همچنان با پیامدهای توافق های امضا شده با رژیم صهیونیستی روبروست. در اینجا منظور پیمان اسلو است. ما برای مقابله با این اوضاع راهبرد مشخصی داریم تا اوضاع را به نفع آرمان فلسطین و ملت فلسطین تغییر دهیم. این راهبرد بر اساس محورهایی که به آنها اشاره می کنم مبتنی است. اولین محور پایبندی کامل به همه حقوق و اصول ثابت ملی آرمان فلسطین است. محور دوم این راهبرد نیز حمایت از همه طیف های مقاومت علیه رژیم اشغالگر است. محور سوم این راهبرد نیز تلاش برای احیای وحدت ملت فلسطین و حمایت از این وحدت است.

وي افزود: بر همین اساس در اینجا تاکید می کنم جنبش حماس به آشتی ملی و وحدت ملی پایبند است و وحدت ملی را بخصوص در این شرایط یک واجب ملی می داند. محور چهارم راهبرد ما برای مقابله با این اوضاع تلاش برای تکمیل عملکرد ملت فلسطین در همه جا اعم از کرانه باختری و نوار غزه و خارج از مناطق فلسطینی است. شاید اعتصابی که چند روز پیش اعلام شد و همه فلسطین و فلسطینیان را در کرانه باختری و نوار غزه شامل شد تاکیدی بر همین مسئله است. محور پنجم راهبرد نیز ارتباط قوی و تقویت ارتباط با امت عربی و اسلامی است. ما به این امت افتخار می کنیم و به کمک های آن به ملت فلسطین و آرمان فلسطین افتخار می کنیم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در اینجا اعلام می کنم، می دانیم که امت اسلامی این روزها اوضاع سختی دارد و شاید دل مشغولی های خود را دارد و اهداف خود را دنبال می کند و اولویت های خاص خود را با توجه به کشمکش های موجود در منطقه دارد. ما از همه این ها اطلاع داریم و به نیازها و آرمان های این امت واقف هستیم ولی با همه این ها امیدواریم آرمان فلسطین در راس همه این اولویت ها قرار بگیرد و مسئله قدس همچنان از حمایت های این امت برخوردار شود، بخصوص که معامله قرن، قدس و حق بازگشت و جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری را هدف گرفته است و ما با همه این ها مقابله می کنیم و جنبش حماس پیشقراول مقابله با این معامله مشکوک است.
وي افزود: مقابله با این معامله به حمایت امت اسلامی نیاز دارد. یکی دیگر از راهبردهای ما شکستن محاصره نوار غزه است. همانگونه که گفتم این محاصره آثار خطرناکی در زندگی اهالی غزه به جای گذاشته است به همین سبب به گونه های مختلف اعم از میدانی، سیاسی و رسانه ای با این محاصره مقابله کردیم. امروز نیز با برگزاری راهپیمایی های بزرگ بازگشت و شکستن محاصره با آن مقابله می کنیم. هدف از این راهپیمایی ها احیای حق بازگشت و حمایت از قدس است.

نظر شما