شناسهٔ خبر: 28693441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

معاون وزیر خارجه روسیه:

حق سوریه است که اجازه دهد نیروهای ایرانی در خاکش باشند

معاون وزیر امور خارجه گفت: حق مسلم سوریه این است که اجازه دهد نیروهای ایرانی در خاکش حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه "آی ۲۴ نیوز"، با ابراز ظن خود نسبت به ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد: ساده‌لوحانه است که بپنداریم تنها یک کشور و تنها یک سرویس مخفی از مسئله‌ای اطلاع دارند که هیچ‌کس دیگری از آن مطلع نیست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این گفت‌وگو درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر خروج کامل ایران از سوریه را رد کرد و اعلام کرد که حق مسلم سوریه این است که اجازه دهد نیروهای ایرانی در خاکش حضور داشته باشند.

وی در این راستا گفت: سوریه عضو سازمان ملل است. سوریه یک کشور مستقل است که توسط دولتی قانونی هدایت می‌شود. این کشور می‌تواند برای همکاری با سایر کشورها به توافق برسد. این حق مسلم سوریه است و به طرف سوم ربطی ندارد که بخواهد در سیاست یک کشور مستقل دخالت کند.

میخائیل بوگدانوف در ادامه صحبت‌هایش گفت: همانطور که به همکاران اسرائیلی و آمریکایی‌مان توضیح داده‌ایم، سوریه باید تصمیم بگیرد که چه کسی در خاکش باشد. سوریه از ما و ایران خواسته تا در آنجا باشیم. ایرانیان بارهای متعددی اعلام کرده‌اند که سوریه از آن‌ها خواسته تا در جنگ علیه تروریسم به آن‌ها یاری برساند و زمانی که آقای اسد به آن‌ها اعلام کند که به هدف‌شان دست یافته‌اند و دیگر به کمک‌شان نیازی ندارد، آن‌ها نیز همانند ما خاک سوریه را ترک خواهند کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما