شناسهٔ خبر: 28693249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور دریادار خانزادی

فرمانده جدید مرکز آموزش تکاوران نیروی دریایی ارتش معرفی شد

آئین معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) نیروی دریایی ارتش با حضور امیردریادار خانزادی فرمانده برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در این آئین امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت بالای کارکنان مجموعه منجیل و نقش تفنگداران و تکاوران در مأموریتهای دریایی گفت: وقتی صحبت از مشاغل سخت و پیچیده نیروی دریایی می‌شود ذهنها به طور ناخواسته به تجهیزات دریایی، شناورها، زیردریایی ها و... معطوف می شود اما وقتی صحبت از تفنگداران و تکاوران و کلاه سبزهای نیروی دریایی می شود بحث انسانهای پیچیده مطرح می شود و من به جرأت می توانم عنوان کنم :«پیچیده ترین مجموعه نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش هستند که در ابعاد مختلف از جمله عملیاتهای ویژه SBS انجام وظیفه می کنند».

وی در ادامه به مقایسه عملیاتهای تکاوران نیروی دریایی در مقایسه با یگانهای سطحی و زیر سطحی پرداخت و گفت: در عملیاتهایی که توسط یگانهای شناور و زیر دریایی ها انجام می شود برخورد با دشمن و عوامل آن از دور صورت می گیرد ولی عملیات یگانهای تکاوری به صورت مستقیم و تن به تن است و در آن تمام عوامل دشمن با جسم لمس می شود واین موضوع قابلیتها، پیچیدگیها و توانمندیهای منحصر به فرد تکاوران را نشان می دهد.

دریادار خانزادی با اشاره به مخاطرات و سختیهای عملیات ویژه SBS گفت: افرادی که اینگونه عملیات را انجام می دهند افرادی هستند بسیار پیچیده با توان جسمی بالا ، قدرت تصمیم گیری و عکس العمل بالا که اینها در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمربنی هاشم علیه السلام نداجا پرورش می یابند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ویژگیها و شاخصه های بارز یک نظامی از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و با برشمردن "ایمان" ، "شجاعت" و "آموزش" به عنوان این شاخصه ها گفت: اگر ایمان در ما نباشد وقتی در شرایط سخت و هجوم دشمن قرار می گیریم ناخود آگاه به صف دشمن می پیوندیم و با کوچکترین لبخند دشمن فریب می خوریم. اگر ایمان نباشد عامل شجاعت هم قطعا تضعیف خواهد شد و به راحتی مرعوب دشمن خواهیم شد و اگر دانش نباشد ابزارهای ما در برابر ابزارهای دشمن کند خواهد شد و کارایی لازم را نخواهد داشت.

امیر دریادار خانزادی در این آئین، ناحدایکم تکاور دریایی ستاد گودرز بهرامی را به عنوان فرمانده جدید مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران حضرت قمر بنی هاشم(ع) منجیل معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما