شناسهٔ خبر: 28693072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نباید جنایتکاران حادثه تروریستی اهواز را به اقوام ایرانی منتسب کرد

R7658/P1494/S6,57/CT11

امام جمعه اهواز گفت: نباید جنایتکاران حادثه تروریستی به قوم خاصی نسبت داده شوند که بازی در زمین دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقارن حادثه تروریستی اهواز با شب سوم شهادت امام حسین (ع) و یارانش بیانگر رابطه تنگاتنگ شهدای این حادثه با شهدای کربلا است، همچنین تقارن این حادثه با 31 شهریور بیانگر شباهت مجرمان این حادثه از جهت شرارت و قساوت با صدام جنایتکار است.

وی با اشاره به فاجیع خون باری که صدام به بار آورد؛ افزود: صدام در راستای منافع استکبار جهانی و صهیونیسم جنگ تحمیلی را به راه انداخت و مورد پشتیبانی مالی آل سعود بوده وعیناً این جنایتکاران حادثه تروریستی اهواز نیز اینگونه‌اند و شباهات زیادی با صدام دارند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: تجزیه طلبان با مرتجعین تکفیری تفاوتی ندارند، عاملان حادثه تروریستی افرادی جاهل از نوع خوارج و بنی امیه از نظر افکار تکفیری بودند. اما جنایت تکفیری‌ها از بعد اجتماعی و بین المللی قابل تفکیک از منافقانی که در طول انقلاب اسلامی ترورهایی انجام دادند یا تجزیه طلبان مزدوری که انفجارهایی انجام دادند و حالا هم مقابل انقلاب ایستاده‌اند، ندارند و همه مانند همدیگر هستند.

وی تاکید کرد: باید بین جنایتکاران و اقوام ایرانی تفکیک قائل شویم. نباید جنایتکاران حادثه تروریستی به قوم خاصی نسبت داده شوند و به اختلافات قومی دامن زده شود زیرا بازی در زمین دشمن است. اقوام ایرانی در خط اسلام و انقلاب هستند و همواره لبیک گوی حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده‌اند.

آیت الله حیدری عنوان کرد: حادثه تروریستی اهواز به جریان تکفیری آمریکا، اسرائیل، آل سعود و دولت‌هایی که از خط مقاومت اسلامی ضربه دیدند مربوط است؛ نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح ایران و محور مقاومت در منطقه چشم نفاق و تکفیر را کور کرده‌اند و دشمنان می‌خواهند انتقام شکست‌های خود را در منطقه از ایران به عنوان محور مقاومت بگیرند، اما کور دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حرکات مذبوحانه‌ای همچون حمله به مجلس شورای اسلامی یا حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز ارزش نظامی و سیاسی ندارد و دشمن تنها با این حرکات خود را در تاریخ رسوا می‌کند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: مردم اهواز در تشییع باشکوه شهدا شرکت کردند و نیروهای مسلح ما در کمتر از 10 روز از حادثه، انتقام موشکی سختی از تروریست‌ها گرفتند؛ مقابله با نفاق و تکفیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این لوایح استعماری از جانب آمریکا و اسرائیل برای اشراف اطلاعاتی، مالی و اقتصادی بر دیگر کشورها به بهانه مبارزه با پولشویی و تروریسم است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما