شناسهٔ خبر: 28692814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا، امروز منزوی ترین و مقروض ترین کشور دنیا

خبرگزاری صداوسیما

خطیب جمعه موقت بیرجند : آمریکا، امروز منزوی ترین و مقروض ترین کشور دنیاست و گرفتار بحران مشروعیت و قدرت نرم شده است .

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، خطیب جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این مطلب گفت: آمریکا در هیچ زمانی به اندازه ی امروز گرفتار افول اقتصادی نبوده است و این نشانه ی سقوط آمریکاست.
حجت الاسلام عبادی افزود :آمریکایی ها که خود نظم جهانی را طراحی کردند امروز بدلیل ضعف اقتصاد کشورشان مجبور شده اند آنرا زیرپا بگذارند .
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید بر پیروی از ولایت فقیه گفت: برای مملکت ما هیچ بن بستی نیست و راهی جزمقاومت و بهره گیری از روحیه جهادی و خودباوری وجود ندارد و طبق فرموده رهبری سخن گفتن از تسلیم شدن در برابر دشمن خیانت به نظام است.
خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به تصویب لایحه ی کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم CFT  در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مهم است احترام به جایگاه مجلس، نمایندگان و شورای نگهبان است و به کاربردن عبارات تند نسبت به این نهادهای انقلابی یا متهم کردن نمایندگان مجلس به خیانت کار درستی نیست وموجب آسیب زدن به نظام خواهد شد.
 حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه برخی موافقین تصویب CFT  اعتقاد دارند با تصویب این لایحه بهانه از آمریکایی ها گرفته می شود گفت: علت دشمنی آمریکایی ها با نظام و حاکمیت ملی ما اینست که ملت ما مستقل وقدرتمند است و با خودباوری وتلاش جوانان انقلابی اش روی پای خود ایستاده و سرتعظیم در برابر هیچ قدرتی فرود نمی آورد، و این حرفها بهانه است و بهانه شان با این چیزها برطرف نمی شود. 
خطیب جمعه موقت بیرجند  با بیان اینکه آمریکایی ها حقوق بشر را بهانه می کنند اما ازرژیم کودک کش عربستان حمایت می کنند افزود : یکی ازنمونه های حقوق بشرآمریکایی ها سکوت در برابر جنایت محافظین بن سلمان در ترکیه و سربه نیست کردن روزنامه نگاری دارد که برعلیه آل سعود نقد لطیف نوشت و حالا آمریکایی ها هیچ بهانه ی حقوق بشری نسبت به عربستان ندارند .
حجت الاسلام عبادی 20مهر روز بزرگداشت حافظ، 22مهر روز استاندارد، 23مهر شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و روز جهانی نابینایان و 24 مهر روز ملی پاراالمپیک را گرامی داشت.
وی همچنین با گرامیداشت  26مهر روز تربیت بدنی و ورزش یکی از اشکالات طرح تحول سلامت را  نپرداختن به اهمیت ورزش در پیشگیری از بیماریها دانست که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نظر شما