شناسهٔ خبر: 28692615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش خبرنگار ایسنا از جاکارتا

فرشته مرادی: در اولین حضورم طلا می خواستم اما نشد/رواسی: در پارالمپیک 2020 هم باید قهرمان شویم

پرتاب‌گر وزنه ایران در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا گفت: در اولین حضور به دنبال مدال طلا بودم اما نقره نصیبم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به جاکارتا، فرشته مرادی پرتاب‌گر وزنه ایران با اشاره به کسب مدال نقره در سومین دوره باز ی‌های پارا آسیایی گفت: در مسابقات دو و میدانی به مدال نقره رسیدم که کسب این مدال اولین حضورم شاید بد نباشد اما واقعیت این است که دنبال مدال طلا بودم اما نشد.

مرادی همچنین ادامه داد: البته سطح مسابقه واقعا بالا بود و مدال طلا در این دسته به ورزشکار چین رسید که قهرمان پارالمپیک بود.

او در پاسخ به این سوال که پیش بینی چنین مدالی را داشت یا نه، گفت: با رکوردهایی که در اردوهای قبل از بازی‌ها داشتم مدال نقره‌ام قطعی بود اما تلاش کردم که اولین مدال طلای من با اولین حضورم همزمان شود که چنین نشد.

مرادی با اشاره به برنامه‌هایش برای آینده ادامه داد: برای مسابقات جهانی آماده می‌شوم که بتوانم سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک را هم کسب کنم. حضور در توکیو ۲۰۲۰ مهمترین هدفم است که امیدوارم حاصل شود.

علی‌اصغر رواسی:‌ تیم پاراوزنه‌برداری ایران باید بتواند در پارالمپیک 2020 هم قهرمان شود/ از عملکرد تمام اعضای تیم راضی‌ام

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری کشورمان از عملکرد کلیه نفرات این تیم در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ابراز رضایت کرد.

علی‌اصغر رواسی پیش از آغاز بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا عنوان کرد که تیم پاراوزنه‌برداری کشورمان در این رقابت‌ها چهار مدال طلا کسب خواهد کرد. وی در پایان مسابقات پاراوزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی 2018 و در مواجهه با یادآوری این موضوع گفت: امروز رقابت سنگینی در وزن 107 کیلوگرم داشتیم که اگر یکی از بچه‌های ما طلا می‌گرفتند تعداد مدال‌های طلای ما به پنج عدد می‌رسید.

وی در ادامه یادآور شد: در پایان مسابقات پاراوزنه‌برداری تیم ما با کسب چهار مدال طلا، چهار مدال نقره و دو برنز با اختلاف خیلی زیاد نسبت به تیم دوم عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ما در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی خیلی خوب کار کرد و من از عملکرد کلیه اعضای تیم‌مان راضی هستم.

رواسی همچنین خاطر نشان کرد: همه اعضای تیم ایران در این دوره از مسابقات پاراوزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیای آمادگی مسابقه را داشتند و فکر می‌کنم در آینده خیلی بهتر از این هم خواهند شد.

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری کشورمان در پاسخ به این پرسش که چرا سیامند رحمان برای رکوردشکنی در بازی‌های پاراآسیایی درخواست وزنه‌ای بالاتر از 295 کیلوگرم نکرده است، اظهار داشت: ما خودمان را آماده کرده بودیم که در همین حد وزنه بزند. قطعاً در مسابقات آینده بیشتر از اینها وزنه خواهد زد.

وی در پایان برنامه آتی تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان را حضور پرقدرت در مسابقات جهانی قزاقستان که سال آتی برگزار خواهد شد، خواند و گفت: بعد از حضور در مسابقات آسیا – اقیانوسیه و بازی‌های پاراآسیایی فعلاً بچه‌ها باید استراحت کنند و بعد از آن برای مسابقات آتی آماده شوند.  با این پتانسیل و روندی که پاراوزنه‌برداری کشورمان در پیش گرفته است، می‌توانیم در پارالمپیک 2020 توکیو بهتر از پارالمپیک ریو عمل کنیم؟.

انتهای پیام

نظر شما