شناسهٔ خبر: 28692451 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

احتمال دوری یک ماهه وینیسیوس جونیور از رئال مادرید به دلیل حضور در کوپا آمریکای زیر 20 ساله‌ها

مهدی آزادی

آیا رئال مادرید این ریسک را می‌کند که با اجازه ندادن به دو ستاره برزیلی جوانش، روابطش با فدراسیون فوتبال برزیل را خدشه دار کند؟

صاحب‌خبر -

طرفداری - این احتمال وجود دارد که رئال مادرید در یک ماه ابتدایی سال 2019، وینیسیوس جونیور را در اختیار نداشته باشد.

به گزارش as، وینیسیوس جونیور 18 ساله که با رقمی گزاف از فلامینگو خریداری شد، فصل را با تمرین در کنار تیم اول و بازی برای تیم دوم رئال مادرید آغاز کرده و در هفته‌های اخیر فرصت بیشتری از سوی لوپتگی به او داده می‌شود. با این حال، تقویم پر پیچ و خم و متفاوت بازی‌ها در اروپا و آمریکا شاید باعث شود این بازیکن برای چیزی نزدیک به یک ماه نتواند رئال مادرید را همراهی کند.

داستان به برگزاری کوپا آمریکای زیر 20 ساله‌ها در شیلی برمی‌گردد که قرار است از تاریخ 20 ژانویه تا 13 فوریه برگزار شود. هم وینیسیوس و هم رودریگو از سوی کارلوس آمادئو، سرمربی تیم زیر 20 سال برزیل به اردو فراخوانده شده‌اند و هر دو نیز در لیست نهایی تیم حضور خواهند داشت. این یعنی وینیسیوس بیش از یک ماه از رئال مادرید دور خواهد بود و انتقال زودتر از موعد رودریگو به جمع کهکشانی‌ها در ژانویه نیز به تاخیر خواهد افتاد. مشخصا رئال مادرید از این قضیه ضرر می‌کند.

برزیل به این دو ستاره برای بردن جامی که از سال 2011 تاکنون آن را نبرده نیاز دارد. خبر خوب برای مادرید این است که کوپا آمریکای زیر 20 ساله‌ها، در تقویم فیفا قرار ندارد و این یعنی باشگاه ملزم به دادن بازیکنانشان به تیم‌های ملی نیستند. با این حال اگر رئال مادرید به این دو بازیکن اجازه رفتن به این تورنمنت را ندهد، مشخصا به روابطش با فدراسیون فوتبال برزیل لطمه وارد می‌شود و حتی نارضایتی هر دو بازیکن را نیز به همراه خواهد داشت. سفیدپوشان زمانی همین کار را با هیگواین کردند و آرژانتین تا مدت‌ها به همین خاطر او را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد. 

ناگفته نماند که این کوپا آمریکا پیش درآمدی است بر جام جهانی زیر 20 ساله‌ها که در ماه می سال آینده در لهستان برگزار می‌شود و آن زمان هم رئال مادرید این دردسر را خواهد داشت.

نظر شما