شناسهٔ خبر: 28692296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دومین روز افت سنگین سهام وال‌استریت

شاخص‌های سهام وال‌استریت پنج‌شنبه شب هم به سقوط سنگین خود ادامه دادند و این درحالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران در مورد افزایش نرخ بهره و تأثیر جنگ تجاری بر درآمد شرکت‌ها، نگرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، شاخص‌های سهام وال‌استریت پنج‌شنبه شب هم به سقوط سنگین خود ادامه دادند. این درحالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران در مورد افزایش نرخ بهره نگران‌ بوده و منتظرند با آغاز فصل اعلام درآمد شرکت‌ها از فردا، این درآمدها از جنگ تجاری آسیب دیده باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شاخص اس‌اندپی۵۰۰ در ششمین روز افت متوالی خود، پس از سقوط ۳ درصدی روز قبل، ۲.۱ درصد دیگر سقوط کرد؛ اما در پایین‌ترین سطح خود در جلسه معاملاتی دیروز، این شاخص ۲.۷ درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین سطح از اوایل جولای رسید.

برای شاخص نزدک معاملات دیروز بسیار پرنوسان بود، در طول جلسه دیروز شاخص نزدک ۱۰.۳ درصد از رکورد همیشگی خود در ۲۹ آگوست، سقوط کرد؛ اما با جهشی ۹.۶ درصدی کمی پایین‌تر از این رکورد بسته شد.

سرمایه‌گذاران نگرانند که بازارهای سهام در بهبود خود با مشکل مواجه شوند؛ چراکه رشد نرخ بهره با بلاتکلیفی در مورد این که جنگ تجاری چه میزان از درآمد شرکت‌ها را از بین برده، هم‌زمان شده است.

شاخص میانگین صنعتی داو جونز ۵۴۵.۹۱ واحد یا ۲.۱۳ درصد سقوط کرد و در ۲۵۰۵۲.۸۳ واحد بسته شد.

اس‌اندپی۵۰۰ هم ۵۷.۳۱ واحد یا ۲.۰۶ درصد سقوط کرد و در ۲۷۲۸.۳۷ واحد به کار خود پایان داد.

شاخص کامپوزیت نزدک ۹۲.۹۹ واحد یا ۱.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۷۳۲۹.۰۶ واحد بسته شد.

در معاملات دیشب شاخص ویکس بورس سیبوئه، که به عنوان شاخص نگرانی و نوسان بازار شناخته می‌شود، در میان روز تا سطح ۲۸.۸۴ واحد هم بالا رفت و سپس جلسه معاملاتی دیروز را با ۲ واحد افزایش نسبت به روز قبل و در  ۲۴.۹۸ واحد به پایان رساند، که بالاترین سطح بسته شده آن از ۱۲ فوریه تا کنون است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما