شناسهٔ خبر: 28692244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویگردانی سرمایه‌داران خارجی از عربستان در پی ناپدید شدن خاشقجی

برخی از سرمایه‌داران غربی اعلام کردند به علت ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی از سرمایه‌گذاری در عربستان خودداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست نوشت برخی از سرمایه‌داران غربی اعلام کردند به علت ناپدید شدن جمال خاشقجی، مخالف دولت عربستان سعودی، از سرمایه‌گذاری در این کشور خودداری می‌کنند. 

بنا بر این گزارش، برخی سرمایه‌داران غربی از جمله «سر ریچارد برانسون» بنیانگذار گروه ویرجین و  «استیو کیس» سرمایه‌گذار در بخش فن آوری، اعلام کردند به علت ناپدید شدن جمال خاشقجی و احتمال قتل این مخالف سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست، فعالیت‌های خود را در عربستان سعودی، متوقف می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، بیانیه آن‌ها در این خصوص شکستی بزرگ برای شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، است که خود را فردی اصلاح‌طلب ترسیم و تلاش می‌کند جامعه سعودی را مدرن و برای سرمایه‌گذاری خارجی آزادتر کند.

برانسون گفت: همکاری خود را به عنوان مدیر دو پروژه سعودی در زمینه توریسم و مذاکرات با صندوق ذخیره ارزی عربستان درباره پیشنهاد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ویرجین گلکتیک و ویرجین اوربیت (شرکت‌های پیشرو در حوزه گردشگری فضایی) را تعلیق می‌کند.

کیس نیز گفت برنامه‌های خود را برای شرکت در یک کنفرانس بزرگ سرمایه‌گذاری در ریاض که قرار است اواخر این ماه برگزار شود و نیز شرکت در پروژه‌های گردشگری سعودی تعلیق می‌کند.

دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی شرکت اوبر، نیز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای با اعلام اینکه خبر قتل خاشقجی وی را سخت ناراحت کرده است، تصریح کرد در این کنفرانس شرکت نمی‌کند. خسروشاهی در این بیانیه افزود: «به دقت اوضاع را دنبال و در صورتی در این کنفرانس شرکت می‌کنیم که حقیقت برخلاف اخبار منتشر شده درباره خاشقجی باشد.»

بیانیه این شرکت‌ها در پی تصمیم برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز برای شرکت نکردن در این رویداد، منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما