شناسهٔ خبر: 28692065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنیه: برای شکستن محاصره نوار غزه بدون هرگونه هزینه‌ سیاسی تلاش می‌کنیم

R36355/P36355/S8,90,1115/CT10

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد حماس با طرف‌های متعدد برای دستیابی به آتش‌بس در غزه در مقابل پایان یافتن محاصره نوار غزه بدون هرگونه هزینه سیاسی تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه» که در پیامی که در خلال کنفرانس بین‌المللی امت پیشگام به قدس برمی‌گردد، در استانبول قرائت شد، آورده است با طرف‌های متعدد از جمله مصر، قطر و سازمان ملل برای دستیابی به تفاهماتی تلاش می‌کنیم که ممکن است به آتش‌بس با اشغالگران در نوار غزه در مقابل شکستن محاصره این منطقه منجر شود.

کنفرانس استانبول با حضور بیش از 700 شخصیت عربی و اسلامی برای بررسی تحولات مربوط به مسئله فلسطین برگزار شده است.

هنیه خاطر نشان کرد: هر آتش‌بسی که امکان رسیدن به تفاهمات درباره آن وجود داشته باشد، فقط به هدف شکستن محاصره غزه است و هیچ هزینه سیاسی برای آن نخواهیم داد و هرگز جزئی از «معامله قرن»(توطئه آمریکایی صهیونیستی عربی برای حذف مسئله فلسطین) و یا به زیان وحدت کرانه باختری و غزه نخواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما هرگز معامله مشکوک قرن را نمی پذیریم و هر کسی آن را بپذیرد خارج از صف ملی و مسیر تاریخی امت قرار دارد. معامله‌ای(معامله قرن) که ملت ما را هدف قرار داده است، برای مقابله با آن به پیشگامان امت و تقویت ایستادگی و مقاومت برای مقابله با آن نیاز است.

هنیه تاکید کرد حماس  هرگز سازش نخواهد کرد و از اصول خود کوتاه نخواهد آمد و مقاومت نماد عزت و سربلندی ما در فلسطین باقی خواهد بود. وی خواستار تقویت پایداری و مقاومت شهروندان قدس شریف و نوار غزه برای مقابله با تلاش‌هایی شد که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد حماس به آشتی و وحدت به ویژه در این شرایط چنگ زده و پایبند است و برای خدمت به ملت ما در اماکنی که حضور دارد و تقویت روابط با امت عربی و اسلامی تلاش می‌کند، استراتژی ائتلاف نزدیک و عمیق با امت ما، ثابت و مستحکم است و برای توسعه آن تلاش می‌کنیم.

بر اساس گزارش شهاب، هنیه درباره راهپیمایی بازگشت هم تاکید کرد  نام این راهپیمایی‌ها، بازگشت و شکستن محاصره و هدف از آن احیای حق بازگشت و حمایت از شهر قدس است و ملت ما نمی‌تواند در برابر  مدیریت ظالمانه‌ای(رژیم صهیونیستی) تسلیم شود که به دنبال سرقت این شهر مقدس است.‎

هنیه برگزاری کنفرانس استانبول را پیام قوی برای مقابله با تمام توطئه‌هایی  دانست که هدف از آن حذف مسئله قدس و جدا کردن قدس از محیط عربی و اسلامی آن از طریق آن چیزی است که معامله قرن نامیده می‌شود، این کنفرانس تاکیدی از سوی امت برای به کارگیری تمام امکانات برای تقویت ایستادگی ملت فلسطین به ویژه در قدس و غزه تحت محاصره و پیامی به ملت ما است مبنی بر اینکه تنها نیست.
انتهای پیام/

نظر شما