شناسهٔ خبر: 28692015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تأکید عفو بین‌الملل به کشتار غیر نظامیان در حملات ائتلاف آمریکا در رقه

سازمان عفو بین‌الملل ائتلاف آمریکایی علیه داعش در سوریه را مسئول کشتار غیر نظامیان در شهر رقه دانست و خواستار مجازات عاملین آن شد.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

سازمان عفو بین‌الملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در بیروت که در خصوص حقوق بشر در سوریه تشکیل شده بود، از اوضاع انسانی و خدماتی وخیم در شهر رقه پرده برداشت و از جامعه جهانی خواست تا تمامی تلاش خود را برای بهبود اوضاع به کار گیرد.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، «آنا نایستات» معاون مدیر سازمان عفو بین‌الملل با بیان اینکه 80 درصد شهر رقه نابود شده اعلام کرده که 30 هزار خانه به طور کلی ویران شده و 25 هزار خانه نیز به طور جزئی خسارت دیده‌اند.

وی همچنین از گورهای دسته جمعی خبر داد و گفت که سازمان عفو بین‌الملل تا کنون جسد 2521 نفر را از زیر خاک بیرون کشیده و انتظار می‌رود نزدیک به 3000 جسد دیگر همچنان زیر آوارها یا گورهای دسته جمعی مدفون شده باشند که بیشتر آن‌ها از شهروندان عادی هستند.

«آنا نایستات» افزود: سازمان عفو بین‌الملل معتقد است که کشتار در شهر رقه نتیجه حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش است و سازمان اسناد این کشتار را به ائتلاف داده اما آن‌ها فقط به کشتار 77 نفر اعتراف کرده‌اند.

او از ائتلاف آمریکایی خواست تا در خصوص کشتار غیر نظامیان دست به تحقیقات و مجازات عاملین بزند.

نیروهای کرد «دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای آمریکا در 25 مهر سال گذشته پس از چهار ماه درگیری، شهر رقه را از اشغال داعش خارج ساختند.

سازمان‌های حقوق بشری شهر رقه را به علت حملات وسیع هوایی و نابودی تمامی زیرساخت‌های شهر و همچنین به علت مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده از سوی داعش، «شهر ویران شده» می‌نامند. 

نظر شما