شناسهٔ خبر: 28691614 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرکل مطالعات رسانه وزارت ارشاد خبر داد

برگزیده شدن سه اثر ایرانی در جشنواره‌ی دریای خزر

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و مطبوعاتی وزارت ارشاد از برگزیده شدن سه اثر ایرانی در جشنواره رسانه‌های دریای خزر به میزبانی آستارخان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمید رضا ضیائی‌پرور در نشست اتحادیه خانه‌های مطبوعات خزر که به میزبانی نوشهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به فراخوان برگزاری جشنواره رسانه‌های دریای خزر به میزبانی آستارخان، اظهار کرد: چهار دوره از جشنواره رسانه‌ای دریای خزر برگزار شده است که ایران در آن حضور کمرنگی داشت و همواره جای رسانه‌های کشورمان خالی است.

وی با بیان اینکه خزر موضوع مشترک بین ایران و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر است و در پنجمین جشنواره‌ای که در شهریورماه در آستاراخان برگزار شد، ایران حضور پررنگی داشت، تصریح کرد: جشنواره خزر در خارج از کشور در واقع اجلاس چندجانبه محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و مطبوعاتی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: 20 اثر از ایران پس از بررسی و تائید معاونت مطبوعاتی و ترجمه به جشنواره رسانه‌های خزر ارسال شد که سه اثر برگزیده شدند و از این تعداد یک اثر برگزیده مربوط به استان مازندران بوده است.

ضیائی‌پرور تصریح کرد: موضوعات مشترک زیادی بین استان‌های شمالی وجود دارد که این موضوع در سایر استان‌ها کمتر دیده می‌شود و محیط‌زیست گردشگری ساحلی مهم‌ترین دغدغه و موضوع  مشترک استان‌های شمالی است

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه با بیان اینکه نخستین جشنواره رسانه و خزر از امسال آغاز می‌شود، تاکید کرد: در اتحادیه خانه‌های مطبوعات خزر تفاهم‌نامه‌ای به امضای سه استان شمالی خواهد رسید و کارها به صورت متمرکز انجام می‌شود.

ضیائی‌پرور ادامه داد: جشنواره منطقه‌ای و موضوعی در دستور کار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار دارد که بر این اساس تعداد 10 جشنواره مانند رسانه و فرهنگ، رسانه و کویر،رسانه و خلیج فارس در آن طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ها تنها رقابت نیست بلکه ارتقای سطح علمی رسانه‌ها است، تصریح کرد: اجلاس آستراخان روسیه باید به صورت دوره‌ای برگزار شود و باید گفت در ایران ظرفیت برگزاری آن وجود دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما