شناسهٔ خبر: 28691458 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروز؛آخرین مهلت ثبت نام کاروان‌های دانشجویی پیاده روی اربعین

دانشجویان برای شرکت در پیاده روی اربعین فقط امروز (۲۰ مهر) فرصت دارند در سامانه سقا ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ثبت نام کاروان‌های دانشجویی برای اعزام به اربعین که از ۱۰ مهر در سامانه سقا آغاز شده امروز (۲۰ مهر) پایان می‌یابد. 

دانشجویانی که قصد عزیمت به این سفر با کاروان‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها باید تا پایان امروز روند ثبت نام خود را نهایی کنند. 

ثبت نام دریافت مجوز خروج از کشور نیز برای دانشجویان تا اوایل آبان ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند برای تسهیل در امر خروج نیز با مراجعه به سامانه سقا نسبت به دریافت مجوز خروج اقدام کنند.

دانشگاه‌های استان تهران برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حضور دانشجویان جهت حضور در پیاده‌روی اربعین انجام داده‌اند ضمن اینکه وزارت علوم به معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی جهت فراهم کردن تسهیلاتی برای حضور دانشجویان در اربعین توصیه‌هایی را انجام داده است. همچنین ستاد ملی اربعین دانشگاهیان جهت اجرا در سطح دانشگاههای کشور مصوباتی داشته است که می‌توان به فضا سازی مناسب فرهنگی در سطح دانشگاه به مناسبت ایام اربعین حسینی، حمایت از برپایی موکب‌های دانشجویی در داخل دانشگاه، مساعدت در اعزام به صورت کاروانی با تاکید بر اولویت اعزام زیارت اولی‌ها، تسریع در اخذ مجوز خروج دانشجویان مشمول نظام وظیفه، هماهنگی حضور روحانی و استاد در کاروان‌های دانشجویی، برگزاری دوره توجیهی آموزشی برای زائران کاروانی و مساعدت جهت حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین (۲۸ مهر ماه لغایت ۹ آبان ماه ۹۷)، مشارکت دادن دانشگاهیان در دومین همایش بین‌المللی اربعین حسینی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی و دومین سوگواره ملی اربعین حسینی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی هم خدمات مختلفی شامل وام و دستورالعملی را جهت موجه کردن غیبت‌های دانشجو و مرخصی اساتید و کارمندان صادر کرده است. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در پیاده روی اربعین می توانند از تسهیلات این دانشگاه که شامل وام به مبلغ ۱۰ میلیون ریال(معادل یک میلیون تومان) است، استفاده کنند.این تسهیلات با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و یک بانک به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعطا می شود.مدت بازپرداخت این وام ۲۰ ماهه و بدون اخذ ضامن و دیگر تشریفات اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان پرداخت می‌شود. متقاضی تسهیلات باید دانشجوی یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد و تسهیلات صرفا به دانشجویانی که از طریق کاروان های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم پیاده وری اربعین حسینی شرکت می کنند، اعطا می شود

انتهای پیام/ 

نظر شما