شناسهٔ خبر: 28691400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شرکت نکردن رسانه‌ها در کنفرانس ریاض در اعتراض به ناپدید شدن خاشقجی

رسانه‌ها در اعتراض به ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی، در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی سردبیر مجله "اکونومیست" در ایمیلی اعلام کرده است که این سردبیر در کنفرانس "ابتکار عمل سرمایه‌گذاری آینده" در ریاض شرکت نخواهد کرد.

اندرو راس سورکین، هماهنگ‌کننده برنامه‌های شبکه "سی‌ان‌بی‌سی" و روزنامه‌نگار اقتصادی نیویورک‌تایمز نیز در توییتر نوشت، در این کنفرانس شرکت نمی‌کند و به شدت نگران ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و گزارش‌های منتشر شده مبنی بر قتل او است.

از زمان ناپدید شدن خاشقجی که آخرین بار در هنگام ورود به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شده، فشار گسترده‌ای علیه عربستان اعمال شده است.

نیویورک‌تایمز نیز تصمیم گرفته است که به عنوان رسانه حامی این رویداد، در آن شرکت نکند.

 "فایننشال تایمز" نیز در بیانیه‌ای از تجدید نظر درباره شرکت در این کنفرانس خبر داده است.

دارا خوسروشاهی، مدیر اجرایی شرکت "اوبر" هم در بیانیه‌ای از عدم حضور در کنفرانس اقتصادی ریاض خبر داده و گفته تنها در صورتی در آن شرکت می‌کند که حقایقی در تضاد با اخبار منتشر شده، گزارش شود.

باب باکیش، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای "ویاکوم" هم که قرار بود در این کنفرانس سخنرانی کند، تصمیم گرفته است در این رویداد حاضر نشود.

بر اساس مطالب منتشر شده در وبسایت این کنفرانس، رسانه‌های دیگری از جمله سی‌ان‌ان و بلومبرگ اما در این رویداد شرکت خواهند کرد.

ناپدید شدن جمال خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست بود، این کنفرانس سه‌روزه را که 23 اکتبر آغاز می‌شود تحت‌الشعاع قرار داده است.

مقامات ترکیه بر این باورند که خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است. ریاض ای ادعاها را بی‌پایه و اساس می‌داند.

ناپدیدشدن این روزنامه‌نگار عربستانی، چالشی را در روابط واشنگتن و ریاض ایجاد کرده و به دنبال آن، برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذار در پروژه‌های عظیم محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی تصمیم گرفته‌اند که همکاری با عربستان را متوقف کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما