شناسهٔ خبر: 28691368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بازی های پاراآسیایی جاکارتا؛ وزنه برداری؛ سیدحامد صلحی پور موفق به کسب مدال طلا شد

رضا حسین زاده

یک مدال خوشرنگ در وزنه برداری برای ایران.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی 2018، سیدحامد صلحی پور نماینده دسته 97 کیلوگرم کشورمان به مصاف 8 وزنه بردار دیگر از کشورهای ژاپن، سنگاپور، امارات (2 نفر)، ترکمنستان، اندونزی، عراق و مالزی رفت و موفق به کسب مدال طلای این دسته شد.

به گزارش فارس، صلحی پور در نخستین حرکت وزنه 221 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 225 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا در صدر این دسته قرار گیرد. صلحی پور برای سومین حرکت وزنه 234 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه مدال طلای این رقابت ها را برای ایران به ارمغان آورد.

نماینده کشورمان با ثبت این وزنه رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را که به ترتیب 233 و 232 کیلوگرم بود یک و 2کیلوگرم ارتقا داد.

صلحی پور در حرکت چهارم برای شکستن رکورد جهان (243 کیلوگرم) وزنه 244 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به  مهار آن نشد و با همان 234 کیلوگرم و کسب مدال طلا به کار خود پایان داد.

وزنه بردار اماراتی با 224 کیلوگرم به مدال نقره رسید و نماینده عراق هم با 211 کیلوگرم سوم شد.

به گزارش فارس، تیم پاراوزنه برداری کشورمان تا امروز و در اوزان برگزار شده موفق به کسب 3 مدال طلا (صلحی پور، جعفری و رستمی)، 2 نقره (یوسفی و مرادی) و یک برنز (محمدی) شده است.

عصر امروز هم سامان رضی و علی اکبر قریب شی در دسته 107 و سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی در دسته 107+ به مصاف حریفان خواهند رفت تا پرونده مسابقات پاراوزنه برداری بسته شود.

نظر شما