شناسهٔ خبر: 28690740 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نقره و برنز دسته ۱۰۷ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری به ایران رسید

ايسنا

نمایندگان دسته ۱۰۷ کیلوگرم پاراوزنه برداری کشورمان موفق به کسب مدال های نقره و برنز بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شدند.

صاحب‌خبر -
 
سامان رضی

جوان آنلاین : در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸، علی اکبر غریب شی و سامان رضی نمایندگان دسته ۱۰۷ کیلوگرم کشورمان به مصاف ۴ وزنه بردار از کشورهای عراق، قرقیزستان، ازبکستان و مغولستان رفتند و موفق به کسب مدال های نقره و برنز این دسته شدند.

غریب شی در نخستین حرکت وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا مدال نقره اش قطعی شود. غریب شی برای سومین حرکت وزنه ۲۳۹ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه مدال نقره این رقابت ها را برای ایران به ارمغان آورد و رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ۲ کیلوگرم ارتقا داد.

با توجه به رکوردشکنی غریب شی وی حق انتخاب وزنه چهارم را نیز دریافت کرد و برای مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی که یک کیلوگرم بالاتر از رکورد جهان بود روی صحنه آمد، اما باوجود تلاش فراوان موفق به مهار آن نشد تا با همان مدال نقره به کارش پایان دهد.

سامان رضی دیگر نماینده کشورمان در این دسته به ترتیب موفق به مهار وزنه های ۲۲۴، ۲۲۸ و ۲۳۵ کیلوگرمی شد تا مدال برنز این دسته هم به ایران برسد.

وزنه بردار مغولستانی با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی مدال طلا را از آن خود کرد و رکورد مسابقات را یک بار دیگر شکست و به نام خود ثبت کرد.
با توجه به رکوردشکنی این وزنه بردار وی نیز برای حرکت چهارم وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی که یک کیلوگرم بالاتر از رکورد جهان بود را انتخاب کرد و با مهار آن بار این رکورد را هم به نام خود ثبت کرد.

تیم پاراوزنه برداری کشورمان تا امروز و در اوزان برگزار شده موفق به کسب ۳ مدال طلا (صلحی پور، جعفری و رستمی)، ۳ نقره (یوسفی، مرادی و غریب شی) و ۲ برنز (محمدی و رضی) شده است.

عصر امروز هم سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی در دسته ۱۰۷+ به مصاف حریفان خواهند رفت تا پرونده مسابقات پاراوزنه برداری بسته شود.

نتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما