شناسهٔ خبر: 28690492 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تصویر زیبای آسمان تهران زیر هجوم رعد و برق

رعد و برق و باران شبی زیبا را برای تهران و خیلی از استان های شمال و شمال غربی کشور ساخت. در تهران نیروهای امدادی بسیج بودند و در شهرستان های شمالی ستاد بحران هشدار احتمال وقوع سیل داده است.

صاحب‌خبر -
صراط:

بارش شباهنگاهی هوای تازه‌ای را ریه‌های کلانشهر تهران دمید. براساس گزارش‌ها تهران و ۸ استان شاهد هفته پر بارشی خواهند بود و در استان‌های شمالی نیز پیش‌بینی شده، بارش‌ها به سیلا‌ب‌های محلی تبدیل شود. 

عکس از طوفان تهران

بارش در تهران اما با رعد و برق و طوفان همراه شد و هوای دم کرده‌ تهران با خنک تر از روزهای قبل کرد و به نظر می‌رسد بارش‌ها در تهران و ۸ استان دیگر ادامه‌دار خواهد بود. در همین رابطه،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بعداز ظهر امروز در استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه ، غرب همدان، دامنه های البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز و  روز  پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق  و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.  احد وظیفه افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده،   ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما گاهی رعدوبرق در شمال کشور پیش بینی می شود. روز شنبه  بارش به مناطقی ازغرب و مرکز کشور دراستانهای واقع در  دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز گسترش می یابد. همچنین  کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی و  بارش برف در ارتفاعات البرز رخ می دهد.   وی تاکید کرد: جمعه بتدریج جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر نفوذ کرده و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید  در  استانهای گیلان، مازندران و اردبیل  می شود، از اوایل شب، بارش  به شرق سواحل و شمال شرق در استانهای   گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی   گسترش می یابد. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی ، شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبارو رعدوبرق پیش بینی می شود. در این روز  سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها و آب گرفتگی معابر در سواحل شمالی کشورپیش بینی می شود. از این رو به هموطنان عزیز  توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جداً خودداری کنند.

وضع هوا

اطلاعیه سازمان هواشناسی
بر همین اساس سازمان هواشناسی امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره 69 مورخ 97/7/18 به اطلاع می رساند به سبب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر از ظهر روز جمعه تا اوایل روز شنبه بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی،  احتمال آب گرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیلها و رودخانه های استان های سواحل خزر وجود دارد. همچنین پیش بینی می شودکه شدت بارش در شرق استان مازندران و غرب استان گلستان بیشتر باشد. از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی سازمانهای امدادی و مدیریت بحران  بکار گرفته شود و به هموطنان عزیز در مناطق مذکور توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و  مسیل ها خودداری شود.

 

وضع هوا

احتمال آب‌گرفتگی در مازندران 
علاوه بر این، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با شروع بارش‌های رگباری از فردا شب احتمال جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست؛ شهروندان مراقب باشند.احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در پی بارش‌های رگباری نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی از بعدازظهر جمعه ۲۰ مهرماه، احتمال جاری شدن سیلاب در استان وجود دارد.وی افزود: مسافران و هم استانی‌ها ضمن خودداری از سفر‌های غیر ضروری از اقامت و اطراق در حریم رودخانه‌ها و مسیر آبراه‌ها خودداری کنند.احمدی با بیان اینکه در این مدت احتمال طغیان مجدد رودخانه‌ها وسردهنه‌های کشاورزی وجود داردگفت:کشاورزان و دامداران هنگام بارندگی محصولات کشاورزی و دام‌های خود را در محل‌های امن نگهدارند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: نیرو‌های خدمات شهری ضمن پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، نسبت به هرس و قطع شاخه‌های اضافی درختان و کنترل استحکام تابلو‌های شهری اقدام کنند.وی به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد: در هنگام رانندگی در جاده های استان بخصوص در هنگام شب نکات ایمنی را رعایت کنند.وی افزود: با توجه به عملیات بازسازی مناطق سیلزده، مدیران دستگاه‌های اجرایی هنگام وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری نسبت به استقرار نیرو‌ها و ماشین آلات و ادوات راهسازی در محل‌های امن اقدام کنند. 

نظر شما