شناسهٔ خبر: 28690264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دشمن در صورت تجاوز به کشور زنده برنمی‌گردد

نماینده عقیدتی سیاسی ارتش: باوجود ارتش شجاع و مقتدر در کنار سپاه پاسداران، دشمنان فکر تجاوز به ایران را نکنند.

صاحب‌خبر -
باوجود ارتش مقتدر در کنار سپاه ، دشمنان فکر تجاوز به ایران را نکنند به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،­حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران و در آستانه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور ارتش معنویت محور و با شجاعت در کنار سپاه پاسداران انقلابی و دلاور گفت: به دشمنان توصیه می کنم هرگز به فکر تجاوز به میهن اسلامی نباشند و اگر تفکر شومی به سرشان زد، حتما قبول از ورود به معرکه، آخرین عکس یادگاری خود را بگیرند چون در صورت تجاوز زنده برنخواهند گشت.
وی خاطرنشان کرد: ارتش معنویت محور، با صلابت، شجاعت، دلاور، جنگاور، مقدتر و متدین در کنار سپاه پاسداران انقلابی و دلاور اجازه هیچ گونه تحرکی را به دشمنان نظام، کشور و مردم نمی دهند.
نماینده ولی فقیه در ارتش به سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با پیشنهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تصویب حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد. هدف از تصویب این سازمان ترویج و تعمیق باور های دینی در میان کارکنان ارتش و خانواده های آنان بود.

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه اهداف تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش محقق شده است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد ارتشی مومن، متدین، ولایی، جهادی، مردمی و انقلابی هستیم که وجودش برای ملت ما امیدآفرین و برای دشمنان انقلاب بیم آفرین است. گواه ما بر این مطلب ویژگی هایی است که در بیانات فرمانده کل قوا درباره ارتش آمده که من به دو مورد اشاره می کنم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند «به حمد الله ارتش ما ارتش متدین است» و در جای دیگری فرمانده کل قوا می فرمایند «جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را حزب الله بنامیم». ایشان از میزان تدین و دینداری ارتش جمهوری اسلامی ایران رضایت دارند.
وی با اشار به نقش موثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در رسیدن ارتش به نقطه مطلوبی از معنویت گفت: برنامه های دینی و فرهنگی مختلفی در این سال ها از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اجرا شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در رابطه با دینداری ارتش می فرماید « نقش شما برادران عقیدتی سیاسی در رساندن ارتش به نقطه مطلوب نقش بسیار موثری است». موجب افتخار است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از کارکرد عقیدتی سیاسی رضایت دارند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی با اشاره به فعالیت های معنوی ارتش گفت: روزانه بیش از هزار وعده نماز جماعت پر شکوه در یکان ها برگزار می شود. حجت الاسلام قرائتی تایید کردند که یکی از باشکوه ترین نمازهای سازمانی کشور مربوط به نمازهای جماعت ارتش است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به ابعاد مختلف فعالیت های معنوی کارکنان ارتش اشاره کرد و افزود: «برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ارتشی ها با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر»، حضور 12 هزار نفر حافظ قرآن از یک تا سی جزء در ارتش» «برگزاری سالانه هزار کلاس آموزشی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی و بصیرتی در یکان های ارتش»، «کسب رتبه های برتر در حوزه قرآن از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مقایسه با سایر سازمان های هم نام»، «برگزاری صدها هیات عزاداری و جلسه های قرآنی»، «حضور بیش از 100 هزار بسیجی فعال خواهر و بردار در منازل سازمانی ارتش» و «اهدای 48 هزار شهید در راه دفاع از وطن و تعدادی شهید در راه دفاع از حرم» گوشه ای از فعالیت های ارتش متدین و ولایی است.
نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما با خبر هستند که نقش ارتش البته به صورت چراغ خاموش، در پاکسازی منطقه از ویروس داعش بسیار تعیین کننده و برجسته است که شاید در زمان خود این حقایق گفته شود.
وی با اشاره به طرح های فرهنگی 12 گانه مصباح گفت: برنامه های معنوی و مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اجرای طرح های فرهنگی 12 گانه مصباح با شتاب فزاینده ای اجرا می شود که در این زمینه تدبیر امیر سرلشکر موسوی، فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله عوامل شتاب فزاینده معنویت در ارتش به شمار می رود. دغدغه دینی فرماندهان ارتش از جمله فرمانده کل ارتش نه تنها هم سان و بلکه بالاتر از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

نظر شما