شناسهٔ خبر: 28689528 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از جاکارتا

صلحی‌پور: هدفم اول طلا و بعد رکوردشکنی بود/ اتفاقات ریو را با مدال‌آوری و رکوردشکنی در توکیو جبران می‌کنم

دارنده مدال طلای دسته 97 کیلوگرم پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی گفت:

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از جاکارتا، سیدحامد صلحی پور بعد از کسب مدال طلای دسته 97 کیلوگرم مسابقات پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی 2018 گفت: پیش‌بینی این مدال را می‌کردم؛ حدود یک ماه پیش در مسابقات آسیا – اقیانوسیه که در ژاپن برگزار شد، رقیب اصلی‌ام همین حریف اماراتی بود که آنجا هم شکستش دادم و به مدال طلا رسیدم. خدا را شکر بعد از این مسابقات یک ماهه آماده شدیم و دوباره به مدال طلا رسیدم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا برای شکستن رکورد آسیا برنامه‌ریزی کرده بود یا شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ناچار به انجام این کار شدید؟»، خاطر نشان کرد: من در تمرینات این رکورد را زده بودم. در اینجا هدف اولم کسب مدال طلا بود و بعد رکوردشکنی. در ژاپن حریف اماراتی پا به پای من آمد، اما در مسابقه امروز رقابتی شانه به شانه نداشتیم.

پاراپاورلیفتر دسته 97 کیلوگرم کشورمان ادامه داد: چون فاصله وزنه‌ها زیاد شد و پشت سر هم بود، از حالت آمادگی خارج شدم. متأسفانه وزنه آخر کمی برایم سنگینی کرد و نتوانستم رکورد جهان را ارتقا بدهم.

صلحی‌پور مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی 2018 را به پدر و مادرش اهدا کرد.

وی در مورد برنامه‌های خود برای آینده خاطر نشان کرد: به امید خدا در بازی‌های 2020 توکیو رکوردشکنی خواهم کرد. من تازه به این وزن آمده‌ام و خوشبختانه با کمک مربیانم در مدتی کوتاه 2 مدال آسیایی گرفتم. اتفاقات بدی برای من در ریو رخ داد که امیدوارم با مدال و رکوردشکنی در توکیو جبران کنم.

پاراپاورلیفتر دسته 97 کیلوگرم کشورمان گفت: شاید باور نکنید وقتی وزنه اول را زدم به مربی‌ام، آقای آسترکی گفتم کِی این دو وزنه را می‌زنم و تمام می‌شود، خیلی خسته‌ام. ای کاش زودتر تمام شود و برویم برای استراحت. ما مدت‌هاست که در اردو هستیم و دو مسابقه پشت سر هم داشتیم. خوب شد که برای‌مان خوب تمام شود. حالا می‌توانیم راحت استراحت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما