شناسهٔ خبر: 28688515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

طیار مطرح کرد:

رکود در انتظار مقاومت بازار به کاهش قیمت/رونق بازار در گرو کاهش قیمت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:میزان ارزبری برخی از کالاهای تولید شده در داخل کشور کم است اما به بهانه افزایش قیمت دلار، در بازار کالاهای مذکور گران شدند.

صاحب‌خبر -

قرجه طیار در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر لزوم تقویت وضعیت معیشتی مردم گفت:در سال جاری با توجه به روند صعودی نرخ ارز و تاثیر این موضوع روی قیمت سایر کالاها، سطح معیشت مردم کاهش یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:درآمد کارگران،کارمندان و بازنشستگان معمولا ثابت بوده و بدیهی است با توجه به گرانی های سال جاری تامین معیشت برای حقوق بگیران ثابت که از سطح حقوق پایینی برخوردارند، دشوار شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:با توجه به اینکه آمریکا در ادامه دشمنی های خود با جمهوری اسلامی با کارشکنی علیه اقتصاد ایران قصد دارد فشار اقتصادی به خانوارها ایجاد کند بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا اقتصاد خانوارها تقویت شود.

طمع کسب سودهای نجومی دلیل سوداگران برای ایجاد التهاب در بازار

طیار در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:بخش قابل توجهی از گرانی ها اخیر از توجیه اقتصادی برخوردار نیست و ناشی از فضاسازی سوداگران است چرا که سوداگران قصد دارند با دلالی کاذب به سودهای نجومی در کوتاه مدت دست یابند.

وی تصریح کرد:با وجود اینکه میزان ارزبری برخی از کالاهای تولید شده در داخل کشور کم است اما به بهانه افزایش قیمت دلار، در بازار کالاهای مذکور نیز گران شدند.

طیار با بیان اینکه هزینه تولید بالا رفته است،گفت:باید بخش تولید مورد حمایت جدی قرار بگیرد و مسائل این بخش رفع شود.     

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید توجه شود اگر قیمت فعلی کالاها که به بهانه صعود قیمت دلار گران شده کاهش نیابد به دلیل کاهش قدرت خرید بیشتر خانوارها، احتمال رکود سنگین در بازارها وجود دارد./

پایان پیام

نظر شما