شناسهٔ خبر: 28688242 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رضایی کوچی؛

3 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم/ تهران ظرفیت ایجاد 1 میلیون واحد مسکونی را دارد

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیاز واقعی کشور در واحدهای با متراژ کمتر از 100 متر و دهک های رو به پایین نشان دهنده این است که 3 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت مسکن اظهار داشت: ما از اول انقلاب تحریم هستیم و نوسانات قیمت مسکن ربطی به تحریم ها ندارد.

وی عنوان کرد: در بخش مسکن نیاز به تولید مسکن داریم که در این زمینه باید از کارگران ، مهندسین، شهرداری ها و واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی تولید می کنند حمایت شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 3 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم افزود: نیاز واقعی کشور در واحدهای با متراژ کمتر از 100 متر و دهک های رو به پایین این آمار را نشان می دهد.

رضایی کوچی افزود :درست سرمایه گذاری نکرده ایم. اگر هدف گذاری صحیح و شناخت درستی از نیاز کشور داشته باشیم می توانیم قیمت ها را کنترل کرده و شاهد افزایش 100 درصدی آن نباشیم.

تدبیر و مدیریت ما مهم ترین عامل در نوسانات قیمت مسکن است. نحوه مدیریت و فهم درست ما نیاز جامعه می تواند مشکل را حل کند.

کمبود 1 میلیون واحد مسکونی در تهران

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در تهران  500 هزار واحد به عنوان خانه دوم وجود دارد و حدود 1 میلیون واحد مسکونی در تهران کم داریم که سالانه حدود 1 میلیون واحد در کشور به نیازهای قبلی اضافه می شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با کمبود 1 میلیونی واحد مسکونی برای دهک های متوسط جامعه که به  دنبال خانه های 100 متر به پایین هستند روبرو هستیم و تهران ظرفیت ایجاد این 1 میلیون واحد را دارد تا در اختیار این افراد قرار دهیم.

پایان پیام/

نظر شما