شناسهٔ خبر: 28688101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رشوه ۵ میلیارد دلاری برای بستن پرونده خاشقجی

سفیر ترکیه در لبنان: بن سلمان ۵ میلیارد دلار رشوه به اردوغان پیشنهاد کرده است تا پرونده قتل خاشقجی بسته شود. ترکیه اعلام کرد: مستنداتی مبنی بر قتل و شکنجه روزنامه‌ نگار سعودی در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از پايگاه اینترنتی خبری عراقی «اسرار مدیا»، هاکان کاکیل سفیر ترکیه در لبنان گفته است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پنج میلیارد دلار پیشنهاد کرده است تا در مقابل پرونده جمال خاشقجی منتقد سعودی ( که گفته می شود در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است ) بسته شود.
منابع خبری اعلام کردند سفیر ترکیه در گفت‌وگو با یک مسئول عالی‌رتبه اروپایی این مساله را فاش کرده است. این منابع افزودند: دیپلمات عالی‌رتبه ترکیه‌ای دست داشتن سرویس‌های جاسوسی خارجی از جمله موساد و سیا را در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی رد نکرده است.
مستندات موجود، درباره قتل و شکنجه خاشقچی
ترکیه اعلام کرد: مستنداتی مبنی بر قتل و شکنجه روزنامه‌ نگار سعودی در اختیار دارد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت مقامات دولت ترکیه اعلام کرده‌اند، مستنداتی صوتی و تصویری، مبنی بر شکنجه و قتل جمال خاشقچی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول را در اختیار دارند.

 بر اساس گزارش واشنگتن‌ پست این مستندات صوتی و تصویری ثابت می کند «جمال خاشقچی» درون کنسولگری شکنجه و سپس کشته شده است.

 مقامات دولت ترکیه به واشنگتن پست گفتند، این اسناد نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی خاشقچی را در کنسولگری بازداشت کرده و سپس  او را کشته و مثله‌اش کرده‌است.

اگر چه این  اسناد هنوز منتشر نشده‌ اما واشنگتن پست نوشته در این فایل صوتی صدای جمال خاشقچی و صدای مردانی را می‌توان شنید که به عربی سخن می‌گویند.

 طبق سند صوتی می توان صدای ضرب و شتم خاشقچی را هم شنید.

به نوشته واشنگتن پست، احتیاط مقامات ترک در انتشار این اسناد به خاطر ملاحظات امنیتی و اطلاعاتی بوده است.

 

نظر شما