شناسهٔ خبر: 28688093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون:

سوریه «خط مقدم» انقلاب اسلامی ایران است

مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون با تاکید بر اینکه سوریه خط مقدم تمام کسانی است که قلب آنان برای انقلاب اسلامی می‌تپد، گفت: لشکر فاطمیون و غیور مردان افغانستانی مدافع حرم با پنج سال حضور در خط مقدم مبارزه علیه تکفیر ۲ هزار شهید و هشت هزار جانباز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، شب خاطره فاطمیون شامگاه (19 مهر) در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه علیه السلام با حضور خانواده اولین شهید مدافع حرم استان( «شهید بصیری پور» در محل حسینیه هنر واقع در حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار شد.



حجت الاسلام سید زهیر جاهد، معاون مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون در این مراسم با اشاره به حضور فاطمیون در جبهه مقاومت اسلامی، گفت: لشکر پر افتخار فاطمیون و غیور مردان افغانستانی مدافع حرم با پنج سال حضور در خط مقدم مبارزه علیه تکفیر 2 هزار شهید و 8 هزار جانباز دارد.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌های افغانستانی در انقلاب و دفاع مقدس نیز ایران را همراهی کردند، گفت: رهبری و نیروهای فراملیتی دو ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی است که امروز این انقلاب در قلب‌ها رسوخ کرده است.

 

مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای هر ساله با خانواده شهدای فاطمیون فرمودند «بنده‌ی حقیر به شماها افتخار می‌کنم».

 

حجت الاسلام جاهد با تاکید بر اینکه سوریه خط مقدم تمام کسانی است که قلب آنان برای انقلاب اسلامی می‌تپد، عنوان کرد: مقام شهدا محفوظ است و عند ربهم یرزقون هستند و روزی خود را از خدا می‌گیرند.

 

وی با اشاره به خاطراتی از شهید مدافع حرم رضا اسماعیلی، بیان کرد: شهید رضا اسماعیلی یکی از شیعیان افغانستانی مقیم ایران بود و حدود 19 سال سن داشت که به عنوان مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) داوطلب اعزام به سوریه شد.

 

مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون به روز شهادت این مدافع حرم اشاره کرد و گفت: آن روز قرار بود مجتبی (دوست شهید) به محلی که آنها منتظرش بودند، بیاید اما آنها را پیدا نمی کند و عبور می کند و اشتباهی به سمت دشمن می رود؛ آقا رضا وقتی متوجه می‌شود طاقت نمی‌آورد و به دنبال رفیقش به دل دشمن می‌زند اما دشمن با تیراندازی دوستش را شهید و رضا را زخمی و اسیر می‌کند.

 

حجت الاسلام مجاهد ادامه داد: دشمن تکفیری وقتی سراغ رضا می‌آید که او را شکنجه دهند بی سیم را روشن کرده بودند تا جبهه مقاومت را زجر دهند و از او می‌خواهند تا نسبت به حضرت علی علیه السلام بدگویی کند اما این شهید والامقام هرگز این کار را نکرد و تا آخرین لحظه ذکر یاعلی علیه السلام برلبانش بود لذا دشمن سر این شهید را برید.

 

پدر اولین شهید مدافع حرم، مرتضی بصیری‌پور هم در این مراسم با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به شهدا مسئولیت داریم و خداوند را شکر می‌کنم که پرچم دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام جلوی درب خانه ما نصب شده است، گفت: ولایتمداری و پیروری از خط ولایت فقیه و اسلام همواره در سرلوحه کار شهدا بوده و این مهم را در وصیت‌نامه شهدا می‌توان مشاهد کرد.

 

وی تاکید کرد: شهدا مدافع حرم با آگاهی و احساس وظیفه راه خود را انتخاب کردند و امروز ما نیز باید پیرو راه شهدا باشیم و از آرمان‌های شهدا پیروی کنیم.

 

پدر شهید بصیری پور با اشاره به روحیه استکبارستیزی شهدا، افزود: نباید اجازه دهیم دشمن وارد کشور شود و در فکر و عقیده ما نفوذ کند.

 

وی با بیان اینکه خواسته شهدا پیروی از ولایت فقیه است، عنوان کرد: در فضای غبارآلودی که دشمن ایجاد می‌کند ممکن است مسیر را گم کنیم لذا باید از طریق پیروی و توجه به بیانات مقام معظم رهبری دشمن و مسیر درست را بشناسیم.

 

پدر شهید با اشاره به اینکه امروز دشمن با جنگ اقتصادی تلاش دارد ایران اسلامی را به زانو درآورد اما با حمایت های مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری دوباره سرکوب خواهد شد، بیان کرد: احتکار و خرید بیش از نیاز حرکت در مسیر دشمن است و متاسفانه برخی ناخواسته این کار را انجام می‌دهند.

 

به گفته وی اگر همه رعایت کنند هیچ کمبودی در بازار نیست و همبستگی و همدلی ملت می‌تواند به دشمن ضربه بزند.

 

گفتنی است در پایان از حکیمه رحمتی راد، بانوی بیرجندی که چندین سال است با هدف پشتیبانی از رزمندگان مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت علیه السلام و برای ایجاد انگیزه در آنان کمک‌های مردمی را ارسال می‌کند تقدیر شد.

 

 

نظر شما