شناسهٔ خبر: 28687345 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از جاکارتا/ بروزرسانی می شود...

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از جاکارتا شروع و پایان طلایی کاروان ایران در روز ششم با رکوردشکنی سیامند رحمان

کاروان خودباوری و امید شروع و پایانی طلایی در رقابت های روز ششم بازی های پاراآسیایی 2108 جاکارتا داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از جاکارتا، روز ششم، سومین دوره بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی با رقابت نمایندگان کشورمان در رشته های مختلف برگزار شد که نتایج ورزشکاران کاروان خودباوری و امید به شرح زیر است:

** پارادوومیدانی:

* دارابیان طلایی شد

در ادامه رقابت های دوومیدانی صبح امروز در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاس F51/52/53 الناز دارابیان با با ثبت رکورد 10 متر و 71 سانتی متر موفق به کسب مدال طلا شد.

دارابیان علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به ثبت رکورد جدیدی در آسیا و بازیهای پاراآسیایی به نام خود شد.

در رقابت های فینال این ماده 4 ورزشکار حضور داشتند که پس از دارابیان نماینده بحرین و هند موفق به کسب مدال های نقره و برنز شدند.

* دهقانی به عنوان چهارم پرتاب وزنه مردان بسنده کرد

در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F20، حسن دهقانی نماینده کشورمان عنوانی بهتر از چهارمی را کسب نکرد.

در فینال این ماده که ورزشکارانی از مالزی، تایلند و قطر حضور داشتند حسن دهقانی با ثبت رکورد 11 متر و 67 سانتی متر در رده چهارم ایستاد. در این ماده دو ورزشکار مالزی به مدالهای طلا و نقره رسیدند و ورزشکار تایلندی نیز مدال برنز را از آن خود کرد.

 

* طلا و نقره پرتاب دیسک مردان به پاکباز و حیدری رسید

در ماده پرتاب پرتاب دیسک مردان کلاس F12، سامان پاکباز نماینده کشورمان با ثبت رکورد 51 متر 6 سانتی متر موفق به کسب مدال باارزش طلا شد.

پاکباز با ثبت این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به شکستن رکورد بازیهای پاراآسیایی نیز شد.

مدال نقره این ماده نیز به مسعود حیدری دیگر نماینده دوومیدانی ایران رسید. حیدری در این رقابت موفق به ثبت رکورد 48 متر و 65 سانتی متر شد.

مدال برنز ماده پرتاب دیسک مردان در کلاس F12 به ورزشکار ازبکستان رسید.

* پیمان نصیری برنده مدال طلای 1500 متر شد

پیمان نصیری قهرمان کشورمان در فینال مسابقات 1500 متر کلاس T20 در کنار 8 دونده دیگر به میدان رفت و در پایان مسابقه مبا به جا گذاشتن حد نصاب 04:07:10 دقیقه اول شد و به مدال طلا رسید.

پس از نصیری دوندگانی از کشور ژاپن به مدالهای نقره و برنز رسیدند.

 

* نشان برنز امین عبدل پور در ماده 1500 متر مردان

نماینده دوومیدانی ایران در حالی که تا دور آخر در ماده 1500 متر مردان کلاس T45/46 از رقبای خود پیشی گرفته بود در نهایت با ثبت رکورد 04:19:44 دقیقه به مدال برنز رضایت داد.

در این رقابت ورزشکاران ازبکستان و مالزی به مدال های طلا و نقره دست یافتند.

*مدال های نقره و برنز صدقی و حدیدی در پرتاب وزنه بانوان

در پرتاب وزنه بانوان کلاس F54، مرضیه صدقی نماینده کشورمان با ثبت رکورد 6 متر و 30 سانتی متر پس از ورزشکار چینی موفق به کسب مدال نقره مسابقات شد.

مدال برنز این ماده نیز به شیلا حدادی از کشورمان رسید که وزنه خود را 5 متر و 85 سانتی متر پرتاب کرد.

* مدال نقره مرادی در پرتاب وزنه بانوان

در ماده پرتاب وزنه بانوان ماده F34، فرشته مرادی با ثبت رکورد 6 متر و 8 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. در این ماده ورزشکار چینی به مدال طلا رسید و نماینده کویت نیز مدال برنز را از آن خود کرد.

فائزه کرمانی دیگر نماینده ایران در این رقابت بود که در نهایت به عنوان پنجمی بسنده کرد.

* مدال نقره و برنز پرتاب نیزه مردان به سیدی و حردانی رسید

در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F37/38 هرمز سیدی با ثبت رکورد 48 متر و 28 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. پس از سیدی، جواد حردانی دیگر نماینده ایران با پرتابی به میزان 45 متر و 61 سانتی متر به مدال برنز دست یافت.

در این ماده ورزشکار پاکستانی با ثبت رکورد 48 متر و 83 سانتی متر به مدال طلا رسید.

محسن مجیدی جمال آبادی دیگر نماینده ایران در پرتاب نیزه بود که عنوانی بهتر از دهمی را کسب نکرد.

*کردستانی مدال طلای پرتاب وزنه بانوان را از آن خود کرد

 

در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس F56/57 عشرت کردستانی موفق به کسب مدال طلا شد.

 

کردستانی در این ماده وزنه را 9 متر و 39 سانتی متر پرتاب کرد و با این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق شد رکورد قهرمانی آسیا را هم از آن خود کند.

بعد از کردستانی، ورزشکار چینی با رکورد 9 متر و 9 سانتی متر به مدال نقره رسید. مدال برنز این ماده نیز به ورزشکار ویتنامی رسید.

دیگر نماینده ایران در این ماده مهناز امینی بود که توانست با ثبت رکورد 08 متر و 54 سانتی متر در جایگاه چهارم قرار گیرد.

* مدال طلا و نقره پرتاب نیزه مردان به ورزشکاران ایران رسید

در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F53/54 حامد امیری با ثبت رکورد 28 متر و 12 سانتی متر موفق به کسب مدال طلا شد.

امیری در پرتاب آخر خود توانست این رکورد را به ثبت برساند. نماینده دوومیدانی ایران با این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی را نیز به نام خود کرد.

بعد از امیری، عبدالرضا جوکار بود که با ثبت رکورد 19 متر و 62 سانتی متر به مدال نقره رسید.

* پروین مقدم به نشان برنز پرتاب وزنه بانوان رسید

در رقابت های دوومیدانی امروز، در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس F55 پروین مقدم نماینده کشورمان به مدال برنز رسید. این ورزشکار موفق شد امروز رکورد 06 متر و 68 سانتی متر را به نام خود ثبت کند.

در پایان رقابت های این ماده ورزشکار چینی به مدال طلا رسید و نشان نقره را نیز نماینده بحرین بر گردن آویخت. نشان برنز این ماده نیز به ورزشکار سوریه رسید.

* ناکامی تکتاز از رسیدن به مدال در پرتاب دیسک بانوان

در رقابت های دوومیدانی عصر امروز، در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاس F11 هاجر تکتاز عنوانی بهتر از چهارم کسب نکرد.

نماینده کشورمان بهترین رکوردی که در این مسابقه به ثبت رساند، 20 متر و 08 سانتی متر بود. در این ماده پرتابگران چین به مدال های طلا و نقره رسیدند و نماینده هند نیز نشان برنز را از آن خود کرد.

** پاراوزنه برداری:

* صلحی پور با رکوردشکنی طلای پاراوزنه برداری را بر گردن آویخت

در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی 2018، سیدحامد صلحی پور نماینده دسته 97 کیلوگرم کشورمان به مصاف 8 وزنه بردار دیگر از کشورهای ژاپن، سنگاپور، امارات (2 نفر)، ترکمنستان، اندونزی، عراق و مالزی رفت و موفق به کسب مدال طلای این دسته شد.

صلحی پور در نخستین حرکت وزنه 221 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 225 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا در صدر این دسته قرار گیرد. صلحی پور برای سومین حرکت وزنه 234 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه مدال طلای این رقابت ها را برای ایران به ارمغان آورد.

نماینده کشورمان با ثبت این وزنه رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را که به ترتیب 233 و 232 کیلوگرم بود یک و 2کیلوگرم ارتقا داد.

صلحی پور در حرکت چهارم برای شکستن رکورد جهان (243 کیلوگرم) وزنه 244 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به  مهار آن نشد و با همان 234 کیلوگرم و کسب مدال طلا به کار خود پایان داد.

وزنه بردار اماراتی با 224 کیلوگرم به مدال نقره رسید و نماینده عراق هم با 211 کیلوگرم سوم شد.

* مدال های نقره و برنز دسته 107 کیلوگرم پاراوزنه برداری به ایران رسید

علی اکبر غریب شی و سامان رضی نمایندگان دسته 107 کیلوگرم کشورمان به مصاف 4 وزنه بردار از کشورهای عراق، قرقیزستان، ازبکستان و مغولستان رفتند و موفق به کسب مدال های نقره و برنز این دسته شدند.

غریب شی در نخستین حرکت وزنه 226 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 235 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا مدال نقره اش قطعی شود. غریب شی برای سومین حرکت وزنه 239 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه مدال نقره این رقابت ها را برای ایران به ارمغان آورد و رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را 2 کیلوگرم ارتقا داد.

با توجه به رکوردشکنی غریب شی وی حق انتخاب وزنه چهارم را نیز دریافت کرد و برای مهار وزنه 245 کیلوگرمی که یک کیلوگرم بالاتر از رکورد جهان بود روی صحنه آمد، اما باوجود تلاش فراوان موفق به مهار آن نشد تا با همان مدال نقره به کارش پایان دهد.

سامان رضی دیگر نماینده کشورمان در این دسته به ترتیب موفق به مهار وزنه های 224، 228 و 235 کیلوگرمی شد تا مدال برنز این دسته هم به ایران برسد.

وزنه بردار مغولستانی با مهار وزنه 240 کیلوگرمی مدال طلا را از آن خود کرد و رکورد مسابقات را یک بار دیگر شکست و به نام خود ثبت کرد.

با توجه به رکوردشکنی این وزنه برداروی نیز برای حرکت چهارم وزنه 244 کیلوگرمی که یک کیلوگرم بالاتر از رکورد جهان بود را انتخاب کرد و با مهار آن بار این رکورد را هم به نام خود ثبت کرد.

 

* سیامند رکورد شکست و طلا گرفت/ مدال نقره بر گردن پورمیرزایی

سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی نمایندگان دسته 107+ کیلوگرم کشورمان به مصاف 4 وزنه بردار از کشورهای عراق، قرقیزستان، عربستان و ژاپن رفتند و موفق به کسب مدال های طلا و نقره این دسته شدند.

سیامند رحمان در نخستین حرکت وزنه 273 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 293 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه 295 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ارتقا داد.

منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته به ترتیب موفق به مهار وزنه های 238، 241 و 248 کیلوگرمی شد تا مدال نقره این دسته هم به ایران برسد.

وزنه بردار عراقی با مهار وزنه 240 کیلوگرمی مدال برنز را از آن خود کرد.

تیم 10 نفره پاراوزنه برداری کشورمان موفق به کسب 4 مدال طلا (صلحی پور، جعفری، رستمی و رحمان)، 4 نقره (یوسفی، مرادی، غریب شی و پورمیرزایی) و 2 برنز (محمدی و رضی) شد.

** پاراتیراندازی:

* غلام زاده در تفنگ بادی درازکش هفتم شد

مرحله مقدماتی رقابت های تفنگ بادی درازکش کلاس Sh2 با حضور ۱۶ نفر برگزار شد که زهرا غلام زاده با ۶۳۱/۵ امتیاز هشتم شد و به فینال راه یافت. معصومه خدابخشی دیگر نماینده کشورمان نیز با ۶۲۹/۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

زهرا غلامزاده با برگزاری مسابقات فینال تفنگ بادی در این رقابت 144.6 امتیاز کسب کرد، اما جایگاهی بهتر از هفتمی کسب نکرد.

تیم ملی تیراندازی ایران در بازی های پاراآسیایی ۳ مدال طلا و یک نقره کسب کرده است.

** بسکتبال با ویلچر:

* صعود تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان به فینال

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف تیم کره جنوبی رفت و با برتری ۸۹ بر ۵۲ و عبور از حریف کره ای خود به فینال صعود کرد.

** گلبال:

* تیم ملی گلبال بانوان به مدال برنز رسید

تیم ملی گلبال بانوان ایران در دیدار رده بندی بازی های پاراآسیایی به مصاف تیم تایلند رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی دست یافت و به مدال برنز رسید.

* گلبال مردان طلایی شد

ملی پوشان گلبالیست کشورمان با پیروزی 8 بر 3 مقابل چین در فینال بازی های پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شدند.

** شطرنج نابینایان و کم بینایان:

* تیم شطرنج B2 و B3 بانوان قهرمان شد/کسب یک طلا، 3 نقره و یک برنز در مسابقات سریع

در پایان دور هفتم و در گروه b1 ملیحه صفایی با 6 امتیاز و پوئن شکنی کمتر مدال نقره را به دست آورد و در بخش تیمی شطرنج بازان کشورمان ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده و زهرا محمدی راد، با 10 امتیاز و باز هم به خاطر پوئن شکنی کمتر عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را به دست آوردند. در این گروه، نماینده اندونزی با 6 امتیاز و در بخش تیمی نیز با 10 امتیاز و تنها به خاطر پوئنشکنی بیشتر قهرمان شدند.

در گروه b2 و b3 بانوان و در بخش تیمی، فریبا زنده بودی، فاطمه برقول و عاطفه نقوی با 9.5 امتیاز عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آوردند و در بخش انفرادی، فاطمه برقول با 5 امتیاز و به خاطر پوئن شکنی کمتر به مدال نقره رسید و فریبا زنده بودی با 4.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت.

در گروه b1 آقایان در بخش تیمی عنوان پنجم از آن ایران شد و در بخش انفرادی هیچ مدالی به دست نیامد.

در رقابت های گروه b2 و b3 آقایان تیم کشورمان در جایگاه چهارم قرار گرفت و در بخش انفرادی مجید باقری پنجم شد.

تیم شطرنج نابینایان کشورمان در حالی در بخش سریع سه مدال نقره به دست آورد که هر سه مدال می توانست با پوئن شکنی بیشتر تبدیل به طلا شود.

بدین ترتیب رقابت های شطرنج نابینایان در دو بخش استاندارد و سریع به پایان رسید و تیم شطرنج نابینایان و کم بینایان کشورمان در دو بخش آقایان و بانوان، در مجموع موفق به کسب 4 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز شد.

انتهای پیام/

نظر شما