شناسهٔ خبر: 28687096 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش بعیدی نژاد به پرونده «خاشقچی»: آیا غرب از استاندارد دوگانه دست برمی‌دارد؟

سفیر ایران در لندن در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره قتل ادعایی یک روزنامه‌نگار عربستانی، گفت ریاض مدت‌هاست که از انتقاد مصون بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن بامداد جمعه (به وقت تهران) به ادعای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول واکنش نشان داد و به غرب توصیه کرد از استاندارد دوگانه دست بردارد.

وی در توییتر نوشت: «برای مدت‌های طولانی، عربستان سعودی از انتقاد به دلیل ترویج تروریسم و نقض گسترده حقوق بشر، مصون بوده است.»

بعیدی نژاد افزود: «حالا به نظر می‌رسد حتی منتقدان سعودی هم در روز روشن و در خارج از کشور به قتل می‌رسند. آیا غرب بالاخره حاضر است از این استاندارد دوگانه دست بردارد؟»

خاشقچی که منتقد سیاست‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بود، اما می‌گفت معارض حکومت عربستان نیست، از سه‌شنبه گذشته و پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان ناپدید شده است. گزارش‌های رسانه‌ای متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد وی احتمالا پس از ورود به کنسولگری به قتل رسیده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه درباره زنده بودن خاشقچی ابراز تردید کرد، اما گفت قتل او نباید مانع صادرات سلاح آمریکا به عربستان شود.

انتهای پیام/ق

نظر شما