شناسهٔ خبر: 28680975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

اندر حکایت خونگیری دانش‌آموزان سما تاکستان توسط ناشناس/مقصر کیست؟

فارس از ماجرای خونگیری دانش‌آموزان دختر مدرسه سما تاکستان توسط یک جوان ناشناس و اقدامات مسؤولان قزوین در این زمینه گزارش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روز گذشته پسر جوانی اقدام به آزمایش تست قند خون از یک مدرسه دخترانه در مقطع دبیرستان واقع در شهرستان تاکستان می‌کند.

 شب گذشته با تجمع والدین این نوجوانان در مرکز بهداشت و درمان تاکستان این موضوع به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پیچید این در حالی است که برخلاف اهمیت موضوع برخی از رسانه‌ها دقت را قربانی سرعت کردند خبرهای زدند که بیش از آنچه که باید متشنج می‌کرد.

 خانواده‌های نگران با خواندن مطالبی که برخی از آنها امروز توسط مسؤولان تکذیب شده، بیش از پیش مضطرب شدند  چرا که در بسیاری از رسانه‌ها آمده بود جوانی اقدام به خونگیری در مدرسه دخترانه داشته این در حالی است که هیچ گونه اقدام خونگیری وجود نداشته و تنها این جوان اقدام به آزمایش تست قند خون کرده بود.

 این اقدام رسانه‌ای سبب برهم زدن آرامش پدران و مادرانی شد که فرزندانشان را در خطر بزرگی می‌دیدند اما  تصمیم نداشتیم تابه اضطراب این  خانواده‌ها دامن زده، به تشویش اذهان عمومی پرداخته و دلهره را در قلب مردم افزایش دهیم لذا در فرصت مناسب با مسؤولان امر گفتگوی رفتیم که در ذیل آن را با یکدیگر می‌خوانیم.

 

از  فرد خاطی آزمایش گرفته‌ایم

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین گفت: یک فرد جوانی به صورت خودسرانه کاور هلال احمر را می‌پوشد و در مدرسه دخترانه وارد شده و با چند لانست اقدام به آزمایش تست قند خون از تمامی دانش آموزان می‌کند.

 وی افزود: لانست وسیله‌ای است که با فشردن آن در نوک انگشت یک قطره خون خارج می شود و به این صورت می‌توان آزمایش قند خون را انجام داد.

این مسؤول بیان کرد:  معلوم نیست این فرد با چه هدفی این کار را  انجام داده است اما این احتمال وجود دارد که قصد خودنمایی در یک مدرسه دخترانه را داشته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: ما در اولین اقدام از این فرد خاطی آزمایش به عمل آوردیم و مشخص شد که این فرد سالم بوده و قصد آلوده کردن دختران این مدرسه را نداشته است.

مهرام ادامه داد: این عمل خطرناک او می‌توانست عواقب جبران ناپذیری را به وجود آورد چرا که ممکن بود هر کدام از دانش آموزان به بیماری‌های ایدز، اچ آی وی و یا هپاتیت ب مبتلا شوند.

وی تصریح کرد: در اقدام بعدی از تمامی دانش آموزان آزمایش گرفته شد،  این در حالی است که خوشبختانه همه دانش آموزان سالم هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که متولد اوایل دهه هفتاد هستند واکسن هپاتیت را دریافت کردند و در مقابل این بیماری ایمن هستند به این ترتیب می‌توان گفت که هیچ نگرانی در کار نیست.

مهرام اضافه کرد:  نتایج آزمایش‌های به دست آمده هم در فرد و هم در دانش آموزان منفی است.

وی تصریح کرد:  اگر فردی بخواهد در یک مدرسه اقدام به نمونه‌گیری و یا آزمایش از طریق هلال‌احمر کند، باید نامه رسمی  از بهداشت و درمان داشته باشد  این در حالی است که أخذ این نامه  چند هفته به طول می‌انجامد.

این مسؤول عنوان کرد: اولیای مدارس باید بیشتر مراقب باشند تا این اتفاقات دیگر تکرار نشود.

دانش آموزان در سلامت کامل هستند

حسن آصفی مدیرعامل هلال احمر استان قزوین گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: روز گذشته فرد جوانی اقدام به گرفتن آزمایش تست قند خون از یک دبیرستان دخترانه می‌کند.

 وی افزود: اینکه این فرد چگونه انتخاب شده تا از این مدرسه تست قند خون بگیرد مشخص نیست اما شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیر این دبیرستان  این فرد را از گذشته می‌شناخته است.

 آصفی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد شخصی از هلال احمر وارد یک دبیرستان یا دیگر مدارس در مقاطع مختلف شود پروسه سختی را طی می‌کند، گفت:  جلسات مکرری با آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و کاملاً سختگیرانه افراد می توانند وارد مدارس شوند.

 مدیرعامل هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در هلال احمر دوره می بینند کاور مخصوص هلال احمر را دارند این در حالی است که یک کاور نمی‌تواند معنی و مفهوم نمایندگی یک مجموعه را داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین ما هرگز برای یک مدرسه دخترانه از حضور یک استفاده نمی‌کنیم این در حالی است که مدیر این مدرسه یک پسر جوان را برای آزمایش تست قند خون از دختران انتخاب کرده است.

 آصفی بیان کرد: این جوان تنها ۱۳ عدد لنست تست قند خون داشته  که این سیزده عدد لنست را  برای ۶۲ نفر استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این عمل بسیار خطرناک بوده چرا که اگر یکی از این افراد ویروس ‏hiv و یا دیگر ویروس های خطرناک را داشتند قطعاً دیگران نیز به آن مبتلا می‌شدند.

این مسؤول تصریح کرد: خوشبختانه هیچ عفونتی در کار نبوده و تمام دانش آموزان و معلمان سالم بوده‌اند.

 آصفی با بیان اینکه فردی ممکن است با لباس نیروی انتظامی نیز قصد اخاذی از مردم را داشته باشد، گفت: مردم باید با هوشیاری کامل از این فرد درخواست کارت شناسایی کنند این در حالی است که در اتفاق روز گذشته نیز لازم بود کارت شناسایی این فرد درخواست می‌شد چراکه این جوان از سوی هلال احمر فرستاده نشده بود.

وی عنوان کرد: این سازمان برای مجموعه خود کارت با امنیت بالا فراهم کرده که جای شبهه برای افراد باقی نماند.

به گزارش فارس، با توجه به نگرانی والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه سماء تاکستان در خصوص خونگیری پسر جوان ناشناس و احتمال وقوع بیماری‌های مختلف،لازم است مسؤولان مربوطه در رفع این نگرانی والدین تسریع ببخشند و فرد مورد نظر یا افراد خاطی به مجازات عمل خود برسند.

انتهای پیام/الف

نظر شما