شناسهٔ خبر: 28680575 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رژیم غذایی بر خواب شما تاثیر می‌گذارد

محققان دریافتند که رژیم غذایی و زمان مصرف آن قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، همانطور که کم‌خوابی می‌تواند تاثیراتی بر عادت غذایی شما بگذارد، نوع غذا و زمانی که آن را میل می‌کنید می‌تواند بر چگونگی خواب شما در شب موثر باشد.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، همه ما می دانیم که کافئین یکی از مختل‌کنندگان خواب است. اگر زمان خوردن قهوه به زمان خواب ما نزدیک باشد باعث بی‌خوابی می‌شود.

مطالعه‌ای نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌هایی از جمله نوشابه، قهوه و ... حتی 6 ساعت قبل از خواب نیز می‌تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

مورد دیگر وعده شام شماست. باید میان آخرین وعده غذایی و زمان خواب شما 2 تا 3 ساعت فاصله باشد تا از علائمی از جمله بی‌خوابی و سوزش معده جلوگیری شود.

همان‌گونه که در بالا در خصوص عواملی که با اختلالات خواب مرتبط هستند آمده این سوال مطرح می‌شود که چه چیزی کیفیت خواب ما را ارتقا می‌دهد.

برخی مطالعات نشان داده که کسانی که رژیم غذایی با فیبر بالا می‌خورند زمان بیشتری را در خواب آهسته سپری می‌کنند.

از طرفی مغز و فیزیولوژی بدن ما به طور معمول و روزمره قابل پیش‌بینی است.

«نائومی راجرز» کارشناس خواب و استاد دانشگاه سیدنی در استرالیا گفت: اگر افراد یک روال عادی برای هر شب داشته باشند خواب راحتی را تجربه می‌کنند.

به طور مثال یک روال عادی شبانه می‌تواند دیدن آخرین اخبار، خوردن یک لیوان شیر گرم، مسواک زدن و رفتن به رختخواب برای خواب باشد.

پس از مدتی مغز و فیزیولوژی ما این رفتار را به عنوان بخشی از فرایند آماده‌سازی خواب می‌شناسد و به آن پاسخ می‌دهد. در نتیجه رفتن به رختخواب و خوابیدن آسان می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما