شناسهٔ خبر: 28680531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پپ سگوارا: آرتورو ویدال می‌داند که اشتباه کرده است؛ گریزمان به ما قولی نداده بود

مهدی آزادی

سگوارا می‌گوید بارسا همچنان نیاز دارد تا در بازار نقل و انتقالات و به خصوص در فروش‌ها بهترین تصمیمات را بگیرد چون پول در برنامه ریزی‌های باشگاه اهمیت بالایی دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - پپ سگوارا، مدیرورزشی بارسلونا در مصاحبه با اسپورت و موندو دپورتیوو، درباره مسائل مختلفی که در تابستان و حال حاضر بر این باشگاه گذشت و می‌گذرد، صحبت کرده است. در ادامه بخش‌های مهم این مصاحبه را ملاحظه می‌کنید:

عصبانیت آرتورو ویدال؟

این قضیه دو بعد دارد. بعد مثبتش این است که ویدال می‌خواهد پس از مدت کوتاهی از پیوستن به تیم، هر جور شده به بارسا کمک کند و به عنوان بازیکنی رقابت طلب، نیمکت نشینی را برنمی‌تابد. بعد منفی قضیه بی احترامی او نسبت به تیم، بازیکنان و باشگاه است. او باید درک کند که بخشی از یک تیم و باشگاه بزرگ است. آرتورو می‌داند که اشتباه کرده و به نحوی خبر دارد که بیشترین ضرر را در این جریان خودش می‌کند. به نظر من او جبران و اصلاح خواهد کرد.

عملکرد خوب باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی؟

مشخصا از اریک و رامون راضی هستم. ما رابرت را اخراج نکردیم بلکه پس از پایان قراردادش، به این نتیجه رسیدیم که لازم است در مسیر متفاوتی حرکت کنیم. اریک و رامون هر آنچه ما می‌خواستیم را داشتند. عملکرد آنها در بازار تابستانی بیشتر از هر بخش دیگری در باشگاه رضایت مرا جلب کرد. 

گریزمان نیامد...

هیچ ناکامی‌ای در کار نبود. این تصمیمات شخصی هستند که بازیکن باید خودش بگیرد و او تصمیم گرفت در اتلتی بماند. گریزمان هیچ قول و وعده‌ای با ما نداشت که بگوییم آن را زیر پا گذاشت.

چرا دفاع چپ جدیدی جذب نشد؟

سیاست باشگاه بر این بود که در پست دفاع چپ روی بازیکنان تیم دوم که امیدوارکننده ظاهر شدند، حساب کنیم. میراندا و کوکوریا. میراندا بازی نکرده اما هنوز او را زیر نظر داریم. همه بازیکنان تیم دوم را زیر نظر داریم و نقش آنها در تیم اول به پیشرفت و کیفیت خودشان بستگی خواهد داشت. بارسا در زمستان نه دفاع چپی جذب می‌کند؛ نه یک مدافع میانی و نه جایگزینی برای بوسکتس. برنامه از قبل تنظیم شده است.

مالکوم بازی نمی‌کند...

از نظر ما طبیعی است. بازیکن جوانی به باشگاهی چون بارسلونا آمده و در حال فراگیری سبک و ملزومات بازی در این تیم است. او به پیشرفتش ادامه می‌دهد. امیدواریم روز به روز کیفیت او نیز بیشتر شود. فصل طولانی است و به او فرصت خواهد رسید. اگر پیشرفت او قانع کننده نبود که ممکن است در فوتبال چنین اتفاقی هم رخ بدهد، گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

والورده؟

با او صحبتی نشده چون اکنون زمانش نیست. ما از ارنستو و عملکردش راضی هستیم. او مربی بی نقصی است و رابطه بسیار خوبی با رختکن تیم دارد. او قراردادی دو ساله دارد که می‌تواند برای سال سوم هم تمدید شود. وقتش که برسد، هم او تصمیمش را می‌گیرد و هم ما. فعلا هیچ گزینه دیگری جز والورده نداریم.هیچ ضرب الاجلی هم برای او تعیین نکرده‌ایم.

تمدید قرارداد آلبا؟

از عملکرد او بی نهایت راضی هستیم. جوردی از خودمان است و دوست داریم در خانه‌اش، آسایش داشته باشد. تمدید قرارداد او در برنامه است و مطمئنا انجام خواهد شد.

سگوارا در این مصاحبه همچنین مدعی شد علاقه وافر او به بازیکنان فیزیکی و قد بلند صحت ندارد و او به بازیکنانی تکنیکی و باکیفیت علاقه مند است. همچنین سگوارا تایید کرد که آنها آدرین رابیو، پل پوگبا و ماتیس ده لیخت را زیر نظر دارند اما حاضر نشد هیچ سرنخی از وضعیت جذب آنها به دست بدهد. از نظر سگوارا بارسا اصول فلسفه بازی‌اش همچون مالکیت، پرس و پاسکاری را حفظ کرده و به دنبال تغییر ماهیت نیز نیست.

نظر شما