شناسهٔ خبر: 28680483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دو محافظ شخصی بن سلمان عضو گروه ترور خاشقجی +عکس

رسانه‌های ترکیه علاوه بر تصاویر، اسامی تیم سعودی را هم منتشر کردند. روزنامه آکشام ترکیه، گفته دو نفر از این تیم با نام‌های محمد سعد الزهرانی و طاهر غالب الحربی، محافظان شخصی بن سلمان هستند. الزهرانی و الحربی در یک ویدئو قدیمی، در کنار ولیعهد سعودی ظاهر شده بودند.

صاحب‌خبر -

فرارو: رسانه‌های ترکیه تصاویر و ویدئو‌هایی از گروه ۱۵ نفره ترور روزنامه‌نگار منتقد عربستانی منتشر کردند. دو تن از این گروه، از محافظان شخصی ولیعهد هستند. به گزارش فرارو، در روز ناپدید شدن جمال خاشقجی، یک گروه ۱۵ نفره با دو هواپیمای خصوصی از ریاض به استانبول رفتند. مقامات ترکیه معتقدند این گروه برای ترور یا ربودن خاشقجی رفته بودند. هویت اکثر این افراد شناسایی شده و حال معلوم شده که حداقل دو تن از آن‌ها محافظ شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، هستند. این افشاگری در حالی مطرح شده که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع بلندپایه ترکیه‌ای گزارش کرد که دستور عملیات قتل احتمالی خاشقجی از بالاترین سطح حکومت عربستان صادر شده است. تصاویر ۱۵ مامور سعودی در ابتدا از دوربین‌های مداربسته فرودگاه استانبول و هتل محل اقامت آنان بدست آمده، اما بعد‌ها با جستجو در اینترنت و آرشیو رسانه‌های عربستان مشخص شد که اکثر آن‌ها از ماموران امنیتی و نظامی هستند. رسانه‌های ترکیه علاوه بر تصاویر، اسامی تیم سعودی را هم منتشر کردند. روزنامه آکشام ترکیه، گفته دو نفر از این تیم با نام‌های محمد سعد الزهرانی و طاهر غالب الحربی، محافظان شخصی بن سلمان هستند. الزهرانی و الحربی در یک ویدئو قدیمی، در کنار ولیعهد سعودی ظاهر شده بودند. تصویر دوربین مداربسته از الزهرانی الحربی الحربی و الزهرانی در کنار بن سلمان علاوه بر این دو محافظ، فرد دیگری به نام سیف سعد قاسم القحطانی شناسایی شده که به گفته وبگاه عربی ۲۱، یکی از خویشاوندان سعود بن عبدالله قاسم القحطانی، مشاور دربار سلطنی، است.
در این ویدئو قدیمی بن سلمان از شیوخ یمن استقبال می‌کند. الزهرانی و الحربی در کنار او هستند گفتنی است که جمال خاشقجی، از سه شنبه دوم اکتبر گذشته در حین مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه معتقدند او در داخل کنسولگری کشته شده و بدن او تکه تکه شده است. با این حال، برخی منابع احتمال زنده بودن خاشقجی را هم رد نمی‌کنند.

نظر شما