شناسهٔ خبر: 28676913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نرخ ارز زوار اربعين 35 درصد کاهش يافت

صاحب‌خبر -
نرخ ارز زوار اربعين 35 درصد کاهش يافت
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس جمهوري با پيشنهاد رئيس کل بانک مرکزي مبني بر اينکه در محاسبه نرخ ارز زوار اربعين 35 درصد تخفيف اعمال شود، موافقت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، عبدالناصر همتي در نامه اي به رئيس جمهوري با اشاره به اهميت حماسه اربعين حسيني و حضور ميليوني اقشار مختلف مردم در اين مراسم، اين پيشنهاد را مطرح کرد.
بر اساس اين گزارش با موافقت رئيس جمهوري اسلامي ايران، هزينه ويزاي زوار اربعين حدود 107 هزار تومان کاهش مي يابد.
بر اساس اعلام پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در پي نوشت نامه عبدالناصر همتي تاکيد کرد: با توجه به اهميت زيارت سالار شهيدان (ع) به ويژه در ايام زيارتي اربعين و تبديل اين مراسم در سالهاي اخير به راهپيمايي پرشکوه عاشقان اهل بيت (ع) و تاثير اين حرکت در ياس معاندين و مخالفين اسلام عزيز، با پيشنهاد 35 درصد تخفيف نرخ ارز نيما موافقت مي شود.
رئيس بانک مرکزي درنامه اي به رئيس جمهوري پيشنهاد کرده بود که اين بانک با بهره گيري از سامانه نيما بتواند براي عاشقان امام حسين (ع) که در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني حضور مي يابند، 35 درصد تخفيف نسبت به نرخ نيما، در نظر بگيرد.
پيش از اين بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده بود که در حال رايزني و هماهنگي با ساير دستگاه ها براي تامين ارز همراه زائران اربعين حسيني (ع) است.
امسال رواديد لازم براي آيين بزرگداشت اربعين در 19 استان کشور صادر مي شود.
زائران بايد فقط از طريق دفترهاي مجاز حج و زيارت ثبت نام کنند و پيش بيني مي شود امسال نيز بيش از 2 ميليون زائر ايراني در ايام اربعين حسيني عازم کربلاي معلي شوند.
براي گراميداشت چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) و ياران ايشان هر سال آيين مذهبي راهپيمايي اربعين حسيني (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه هاي مردمي از کشورهاي مختلف برگزار مي شود.
امسال هشتم آبان ماه مصادف با اربعين است اما آيين راهپيمايي اين مراسم چند روز پيش از آن آغاز مي شود.
اقتصام**1108*1834
انتهاي پيام /*

نظر شما